היום (רביעי) פורסם כי בידי המשטרה ראייה מרכזית בפרשת הטרור היהודי, הקושר את הקטין הנמצא במעצר לרצח עאישה ראבי. הראייה הינה דגימות DNA שנמצאו על האבן שנזרקה לעבר ראבי, אשר תואמות לדגימות DNA שנלקחו מהקטין. למרות הפרסום, עורך דינו של הקטין, עדי קידר, התראיין היום בתכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM, והבהיר כי הוא איננו מודאג. 



תחילה אמר קידר לכספית ואלדד כי "אפשר לצאת מהראייה הזאת. אם תעיין בהחלטה תבין עד כמה ההגדרה הפשוטה הזאת היא מורכבת, זה סופם של שלושה שבועות מורכבים. הראייה הזאת הייתה לפני הרבה זמן, אבל לא הייתה חד משמעית. זה עבר מומחים מפה ועד הודעה חדשה". 

"מה שקרה בפועל זה אחרי שהוא היה במעצר בתנאים מחפירים, הוא לא שיתף פעולה בחקירה", הוסיף קידר, וסיפר כי לקטין אכן יש הסברים להימצאות ה-DNA. "לאחר שהגענו לדיון שבו נאמר לראשונה שיש ראייה פורנזית, שאלתי אותו איזו סיבה יכולה להיות, הרי הוא היה בכלל בישיבה ולא היה שם. היו לו הסברים, אני לא יכול לפרט, ויש דברים שהם באיסור פרסום".  

בהמשך הראיון אמר קידר כי לדעתו, הפרקליטות לא תגיד כתב אישום על רצח. "אני לא חושב שיהיה כתב אישום על רצח, אבל כן לטעמי יש כאן שיקולים זרים. השב"כ חטף מכה תדמיתית קשה בזמן האחרון. מה שצריך זה לקבוע זה רק חומר הראיות".


הרכב של עאישה ראבי. צילום: חברת החדשות


כאמור, היום התפרסם כי בידי המשטרה ראייה מרכזית נגד הקטין המצוי במעצר. נציין כי בפרשה זו היו עצורים חמישה צעירים, בראשם הקטין, מרביתם המכריע תלמידי ישיבה בשומרון. למעט הקטין שוחררו הנערים ממעצרם, ובתחילת השבוע, כשכבר נדמה היה כי הוגש כתב האישום, ביקשה הפרקליטות והמשטרה לבצע השלמות בחקירה. בהסכמת הצדדים הוארך מעצרו של החשוד פעם נוספת בחמישה ימים שאמורים להסתיים מחר.

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את אחד החשודים ששוחררו ממעצר, ציין: "אני יוצא מתוך נקודת הנחה שהקטין מסר גרסה, ועל פי הפסיקה לאור העובדה כי במשטרה מסתמכים על ראיה מרכזית הוא יצטרך לספק הסבר מניח את הדעת להימצאותה של דגימת ה-DNA שלו על אותה אבן. אפשר לומר כי לא מדובר בתיק אבוד, שהרי אפשר לזכותו מחמת הספק".