לפני כשנה וארבעה חודשים החנה יצחק בן ה־61 את מכוניתו באופן שהפריע לעוברת אורח, בטענה שהוא חוסם חלקית את הכביש למעבר כלי רכב. שוטר ששירת באותה עת כראש משמרת סיור עבר במקום ודרש מיצחק להזיז את רכבו, אך הלה סירב, בטענה שהוא אינו מפריע כלל, ולא נענה להוראות השוטר.



בתגובה, על פי טענת יצחק, הפיל אותו השוטר על הרצפה ובעט בחוזקה באשכיו. בעקבות התקיפה אושפז יצחק למשך כשבועיים בבית החולים, ועד היום הוא סובל מבעיות רפואיות בעקבות אותה חבלה חמורה.


עורך דינו של יצחק, אביחי חג'בי, הגיש תלונה במח"ש. השוטר טען בחקירתו כי הוא כלל לא נתן לו מכה באשכים, אלא נפל עם ברכו על אשכיו של האזרח. לטענת השוטר, האזרח דחף אותו, והוא בתגובה ניסה לתפוס אותו על מנת לעכב אותו לחקירה, אך האזרח הלך לאחור, מעד ונפל, והוא נפל עליו. חוקר מח"ש טען כי גרסתו של השוטר אינה אמינה, וכי הפגיעה החמורה של האזרח לא מתאימה לנפילה, אלא למכה חזקה ומכוונת. בין יצחק לשוטר נערך עימות, ואף הוצגו לשוטר התמונות הקשות, אך הוא טען כי אין אפשרות שדבר כזה קרה, וכי ייתכן שיצחק עשה זאת לעצמו.


בסופו של דבר, הוחלט במח"ש שלא להעמיד את השוטר לדין פלילי ולהסתפק בהעמדה לדין משמעתי. במח"ש סברו כי מכיוון שיצחק דחף את השוטר, אזי הכוח שהפעיל נגדו השוטר היה מוצדק. אולם כיוון שאפשר היה לעכב אותו באמצעים פחות אלימים, יש להעמיד את השוטר לדין משמעתי. בעקבות ההחלטה, הגיש עו"ד חג'בי ערר לפרקליטות, שדחתה לפני כשלושה שבועות את הבקשה וקבעה כי אין הצדקה להגיש כתב אישום נגד השוטר ויש להסתפק בהעמדה לדין משמעתי.

ל"מעריב" נודע כי עקב התיישנות התיק, במשטרה לא יוכלו להעמיד את השוטר לדין משמעתי. הפרקליטות קיבלה את החלטתה להעמיד לדין משמעתי ב־10 במרץ, אולם לטענת המשטרה ההחלטה הגיעה לידיה רק השבוע, לאחר שתאריך ההתיישנות חל ב־15 במרץ. לדברי עו"ד חג'בי, "החלטת מח"ש בתיק זה מעבירה מסר לאזרחי המדינה ששוטרים לא יועמדו לדין פלילי, בניגוד לאזרחים שבמקרים דומים נעצרים ונשלחים לעונשי מאסר. מדובר באכיפה בררנית במיטבה. במהלך הימים הקרובים אגיש תביעה אזרחית כנגד השוטר הפוגע".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת חומרי החקירה הראשוניים ממח״ש, הועבר השוטר לתפקיד ללא מגע עם קהל. התיק נסגר על ידי מח״ש והתקבל במחלקת משמעת לבחינה רק השבוע. הערר שהגיש המתלונן לפרקליטות המדינה לגבי סגירת התיק נדחה, ולא נמצא לנכון לשנות את החלטת הסגירה. עם סיום בחינת התיק ולאור הממצאים, יישקל עניינו של השוטר".

עו"ד חג'בי. צילום: יח"צ