ניקיון פסח: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (שני) על פיטורי ראש השירות החשאי רנדולף אליס, יום אחד בלבד לאחר שהתפטרה השרה להגנת המולדת קירסטן נילסן מתפקידה. בימים האחרונים טראמפ פיטר בכירים נוספים במשרד במה שתואר כ"טיהור כללי", בהם ראש המחלקה להגירה והיועץ המשפטי הראשי של המשרד. כמו כן נודע כי בכוונתו של טראמפ למנות את ג'יימס מוריי ששירת בארגון סוכן, לראשות השירות החשאי.



בהודעת הבית הלבן נמסר כי אליס "עשה עבודה נפלאה בסוכנות בשנתיים האחרונות, והנשיא מודה לו על יותר מ-40 שנות שירותו בשירות המולדת". על פי ההערכות, גל הפיטורין במשרד להגנת המולדת קשור לרצונו של הנשיא לאכוף מדיניות הגירה נוקשה יותר, כאשר הנשיא התבטא ואמר כי הוא מעוניין שסוכנות ההגירה תפעל באופן אגרסיבי יותר מבעבר.



בנוסף לכך, ייתכן ופיטוריו של אליס קשורים לתקרית שאירעה בשבוע שעבר, אז צעירה סינית נכנסה לאחוזתו של טראמפ בפלורידה, מאר א-לאגו, כשעליה דיסק און קי הנושא תוכנה זדונית וציוד אלקטרוני נוסף. הצעירה עברה מספר מעגלי אבטחה לפני שנעצרה לבסוף. השירות החשאי ציין כי במהלך האירוע, הנשיא היה במאר א-לאגו, ונהלי הביטחון במקום היו "כפי שנהוגים בכל מקום בו הנשיא נוכח".