פרשן חדשות 12, אמנון אברמוביץ', התייחס היום (חמישי) בתכנית "הקבינט" ב-103FM לכישלונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במגעים להקמת הממשלה, ולהחלטת הכנסת על פיזורה.



"לחיזיון התעתועים שהתרחש לנגד עינינו יש גיבור אחד ויחיד, ושמו בנימין נתניהו", קבע אברמוביץ'. "אם הליכוד ומדינת ישראל חשובים לנתניהו, הדבר הכי טבעי ומתבקש היה לומר לנשיא המדינה שהוא כשל בהרכבת הממשלה ולתת למספר 2 בליכוד, יולי אדלשטיין, להקים את הממשלה. אדלשטיין היה מקים ממשלה חדשה תוך 24 שעות יחד עם כחול לבן, ישראל ביתנו, כולנו וש"ס וזו הייתה ממשלה יציבה לשנים רבות. היא לא בהכרח הייתה לטעמי ולהעדפתי האישית בנושא המדיני, אך דעתי ועמדתי לא חשובה כאן".


"המבוי הסתום שנקלענו אליו הוא בשליטה פוליטית מאוד שבירה", הוסיף פרשן חדשות 12. "אנחנו עדים לנגד עינינו להתפוררות כללי המשחק ושל כל המבנה הפוליטי החוקתי. הבחירות האחרונות הניבו תוצאה שלא אפשרה להקים ממשלה. לא מדובר רק בגחמתו של ליברמן. כל שותפי נתניהו ידעו שרה"מ במצב סחיט, חשוף ופגיע. בכל התכנסות מחודשת של הכנסת השותפים יכלו לפתוח את ההסכמים הקואליציוניים מחדש מתוך ידיעה שחירותו האישית של ראש הממשלה עומדת על הכף ולא גורל הממשלה".

מי ירוויח מהסיפור הזה?
"אני מניח שאביגדור ליברמן יתחזק. אני אף מעריך שאם איילת שקד תעמוד בראש מפלגה כלשהי היא תעבור את אחוז החסימה באופן מובהק. הציבור יבין הפעם שאם הוא חוזר להצבעה הקודמת בבחירות הבאות הוא ימסור את השליטה על חייו ליהדות התורה בעיקר. המדינה הזו עלולה להישאב על ידי החרדים האשכנזים והמתנחלים הקיצוניים".