זמן קצר לאחר שראש הממשלה רמז למעורבות ישראלית בתקיפה הלילה בסוריה, נאם היום (רביעי) הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי בטקס התייחדות לחללי חטיבת הנח"ל, והתייחס בדבריו למצב הביטחוני הנוכחי, על רקע הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה והתקיפות בסוריה. "אל לנו לשכוח כי עודנו נדרשים לעמוד איתן נגד צבאות טרור המקיפים אותנו", ציין כוכבי.  

עוד הוסיף הרמטכ"ל כי "עלינו להתאים את שיטות הלחימה לאתגרי העתיד, ולהיערך ליצירת מענה רלוונטי מול מזימות האויב והכרעתו ביום הפקודה". אמש התייחס מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, לאיום מלבנון, וטען כי "ארגון הטרור ממשיך לבסס את כוחו בדרום לבנון בניגוד להחלטת האו"ם, בונה בכפרים תשתיות של טרור ורקטות ומתכוון לאיים עלינו גם באמצעות כוחות התקפיים".

"על חיזבאללה להבין", המשיך ברעם, "כי לא נאפשר לו לממש את תוכניותיו ואת שאיפות ההרס שלו ושל פטרוניו באיראן. נמשיך לפעול לסיכול מאמציו לאיים על ביטחוננו בחשאי ובגלוי, ואם תיאסר עלינו מלחמה נגבה מחיר כבד מהארגון הזה ומאלו הנותנים לו חסות - בכל מקום שיידרש".



כאמור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום בטקס האזכרה הממלכתי לנשיא הרביעי של מדינת ישראל, אפרים קציר ז"ל, לתקיפות בסוריה. "שרשרת המבחנים שאיתם אנו מתמודדים איננה פוסקת. אנו מגיבים בתקיפות ובעוצמה לכל התקפה נגדנו, אבל איננו פועלים רק לאחר מעשה, אנחנו שוללים יכולות של האויב לפני מעשה. באופן שיטתי ועקבי אנחנו פועלים למנוע מאויבנו להקים בסיסי תקיפה נגדנו בקרבתנו", אמר נתניהו. 



מוקדם יותר, כוח צה"ל זיהה בצהריים רחפן שחדר מלבנון למרחב האווירי של ישראל - שחזר צפונה. מדובר צה"ל נמסר כי הרחפן היה במעקב הכוחות.

כזכור, סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה הלילה כי ישראל תקפה מספר מטרות באזור תל אל חרה, במחוז דרעא שבדרום המדינה, הצופה לעבר רמת הגולן. על פי הדיווח, ישראל אף הפעילה אמצעים טכנולוגיים לשיבוש מערכות מכ"מ במהלך התקיפה. 
 
על פי הדיווח הסורי, מערכות ההגנה האווירית במדינה הצליחו להפיל מספר טילים ששוגרו במהלך התקיפה, אך מספר טילים פגעו במטרות וגרמו לנזק לציוד במקום.