הניסיון של ממשל טראמפ לקדם הסדר שלום בין ישראל לפלסטינים, שזכה לכינוי “עסקת המאה”, יצא היום (שלישי) לדרך באופן רשמי עם פתיחתה של הסדנה הכלכלית - “שגשוג לשלום” - בבחריין. שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ’ין, יעמוד בראש המשלחת האמריקאית יחד עם ג’ארד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, שגיבש בשנתיים האחרונות את תוכנית הממשל לפתרון הסכסוך.



"תודה לכל מי שהצטרף אלינו היום. האנשים שנמצאים כאן הם כאלה שלא בורחים מבעיות גדולות, וכולנו רוצים להביא את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לסיומו", אמר קושנר בפתח דבריו. "במשך זמן רב מדי הפלסטינים היו תקועים במסגרת של העבר. אנחנו מציגים חזון לעתיד משגשג. פגישה אחרי פגישה אני שומע את אותו 'תקליט שבור' של שליליות, לגבי מדוע התקדמות לא אפשרית. במשך העשורים האחרונים תכניות רבות בוטלו בעקבות אלימות באזור. יש להבהיר כי  שגשוג כלכלי עבור הפלסטינים ללא פתרון פוליטי לסכסוך, שיבטיח את ביטחון ישראל ושיכבד את הפלסטינים - לא אפשרי".




"דמיינו מציאות חדשה במזרח התיכון", אמר עוד, "דמיינו מרכז בעזה שבו עסקים משגשגים. דמיינו אנשים נעים עם סחורות באזור. זוהי ההיסטוריה של המזרח התיכון. המסר שלי לפלסטינים הוא שטראמפ וארה"ב לא ויתרו עליכם. הסדנה הזו היא עבורכם. אנחנו רוצים עתיד טוב יותר בשבילכם, של הזדמנויות, תקווה ושגשוג. בשנתיים האחרונות הייתה עבודה רבה, וטראמפ הביא את כלכלה האמריקאית למצב הטוב ביותר שהיה בזמן האחרון. שגשוג זה משהו שמשיגים באמצעות עבודה קשה. בואו ניצור את האפשרות בשביל הפלסטינים להצליח". 
 
"אנשים מסוימים קראו לזה חלק מעסקת המאה", המשיך ואמר קושנר, "אך זה לא רק ליצור עסקה, אלא ליצור הזדמנויות לאנשים במזרח התיכון. פיתחנו את התכנית הכי מקיפה שפותחה אי פעם עבור הפלסטינים והמזרח התיכון. אפשר להפוך את האזור הזה למוביל במסחר. הנשיא וארה"ב מחויבים ליצירת עתיד טוב יותר לישראלים, לפלסטינים ולכל המזרח התיכון".