פלסטיני שהשתתף בוועידת בחריין נעצר, ייתכן ואחרים נמלטו לישראל



מקורות פלסטינים אישרו בשיחה עם "מעריב" כי לפחות איש עסקים פלסטיני אחד נעצר על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית היום לפנות בוקר, בשל השתתפותו בוועידה הכלכלית בבחריין. על פי המקורות, מדובר באיש העסקים מחברון סאלח אבו מיאלה, שנעצר הלילה עם שובו לביתו בחברון.



על פי המקורות, מנגנוני הביטחון ניסו לעצור גם את אשרף גאנם, איש עסקים שנחשד "בתקיפת איש מנגנוני הביטחון לפני שנה", אך הוא הצליח לברוח ולהגיע לישראל. כוחות הביטחון הפלסטיניים החרימו את מצלמות האבטחה והמסמכים בביתו – ועזבו את המקום.מקורות פלסטינים אישרו בשיחה עם "מעריב" כי לפחות איש עסקים פלסטיני אחד נעצר על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית היום (שבת) לפנות בוקר, בשל השתתפותו בוועידה הכלכלית בבחריין. על פי המקורות, מדובר באיש העסקים מחברון סאלח אבו מיאלה, שנעצר הלילה עם שובו לביתו בחברון. 



לכתבה המלאה



ג'ארד קושנר בוועידת בחריין. צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר בוועידת בחריין. צילום: רויטרס



חילופי מהלומות בקרב על העבודה

חילופי מהלומות בקרב על ראשות מפלגת העבודה. ח"כ סתיו שפיר תקפה את ח"כ עמיר פרץ ואת יו"ר הסיעה איציק שמולי באירוע שבתרבות בחדרה. "נשמע שאיציק שמולי מוכן למסור את המפלגה בשביל מקום 4-3 במפלגת אהוד ברק", אמרה בדבריה. עוד הוסיפה: "אם מפלגת העבודה תבחר שוב בפוליטיקה הישנה, אני לא חושבת שהיא תהיה. הבחירה בפוליטיקה הזאת היא בחירה בהלוויה ממלכתית. אם רוצים לבחור בתקווה, חייבים לתת לי להוביל אותה", אמרה. שמולי הגיב לדבריה של שפיר ואמר: "המחויבות שלנו למפלגה היא ללא תנאים. זה הבית. לכן אני מאמין כי חברתי למפלגה סתיו שפיר לא התכוונה לאמירתה הבוקר כי תעזוב את המפלגה במידה ולא תבחר ואני בטוח שתמצא דרך להבהיר את כוונתה. סתיו היא כוח חשוב ושיתוף פעולה בינינו יכול להפיח במפלגה שינוי והתחדשות".

חבר הכנסת פרץ, הודיע בכנס פעילים על החלטתו למנות את ח"כ עומר בר-לב לראש צוות המשא ומתן ליצירת איחוד גושי של גוש המרכז-שמאל, במטרה להגדיל את הגוש, וביקש מהאחרון לפתוח בשיחות מואצות עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין.



בנוסף, פרץ ביקש מבר לב לפנות גם אל מפלגתו החדשה של אהוד ברק, כמו גם למפלגת גשר בראשות אורלי לוי, לציפי לבני וליושב ראש מרצ הנבחר, ניצן הורוביץ. הוא הסביר כי "עלינו להבין את גודל השעה ולעשות את כל החיבורים הנכונים לצורך סיום שלטון נתניהו והימין. כל נושא אישי יונח בצד לצורך הצלת מדינת ישראל".



לכתבה המלאה




חשד לרצח בשפרעם: בן 40 נורה למוות מחוץ לביתו



ראיד וואחש, בן 40 משפרעם, נרצח אמש מירי שבוצע לעברו בעת ששהה מחוץ לביתו יחד עם אדם נוסף סמוך לבית הספר "אל מכתב" בעיר. בנוסף, גבר נפצע באורח קל באירוע, ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. 



סמוך לשעה 22:20 נשמעו קולות ירי בשפרעם, ותוך זמן קצר התקבל דיווח במד"א ובמשטרה אודות האירוע. צוות מד"א הגיע למקום, טיפל בשני פצועים, אחד מהם באורח אנוש שתוך כדי טיפול נקבע מותו, ובאדם נוסף, גבר בן 56, שנפצע באורח קל. מחקירה ראשונית עולה החשד לחיסול ממוקד, כאשר במשטרה מעריכים כי מדובר בסכסוך בין עבריינים שהוביל לרצח.



לכתבה המלאה



חשד לרצח בשפרעם. צילום: דוברות המשטרה
חשד לרצח בשפרעם. צילום: דוברות המשטרה



"כדי להגן על החיילים האמריקאים": ארה"ב העבירה חמקנים למפרץ הפרסי

ארה"ב העבירה לראשונה לקטאר חמקנים מדגם F-22, ותגברה את כוחותיה במפרץ הפרסי, זאת בצל הפגישה בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לבין יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, בה דנו השניים ב"התגברות התוקפנות האיראנית", כך לפי הודעת הבית הלבן. בתוך כך, לפי דיווח בעיתון היפני Nikkey, מלזיה מסייעת לאיראן למכור נפט בחשאי ובכך לעקוף את הסנקציות האמריקאיות.



לפי הדיווח של העיתון היפני, הנפט האיראני מגיע בדרך כלל למצר מלאקה, שעובר בין חצי האי המלאי לבין האי סומטרה שבאינדונזיה, שם הוא מועבר לספינות סיניות שמייצאות אותו לנמלים גדולים בעולם. כזכור, נגיד הבנק המרכזי של איראן, עבדולנאסר המאטי, אמר ביום רביעי האחרון כי היקף ייצוא הנפט מאיראן שוב נמצא בעלייה.



לכתבה המלאה



מטוסי F-22. צילום: AFP
מטוסי F-22. צילום: AFP



טראמפ: "אם לא יושג הסכם בין ישראל לפלסטינים בכהונתי - זה לא יקרה לעולם"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום במסיבת עיתונאים בתום פסגת ה-G20 ביפן לעסקת המאה, ואמר כי אם לא ניתן יהיה להגיע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים במהלך כהונתו - לא ייחתם הסכם בין הצדדים לעולם. "אם זה לא יושג במהלך כהונתי - זה לעולם לא יקרה", אמר טראמפ לכתבים באוסקה.



שלשום, במהלך הסדנה בבחריין, אמר ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב, כי הוא יציג "בקרוב" את החלק המדיני של תכנית שלום בין ישראל לפלסטינים. קושנר אמר כי יהיה הסכם שלום כאשר הצדדים יהיו "מוכנים להגיד כן", אך הודה בכך שייתכן ששני הצדדים לעולם לא יעשו זאת. קושנר ציין גם כי "דרכי העבר לא עבדו, ואנו נמשיך לעשות את זה בדרך שיש לה מסגרת הגיונית", ואף העביר ביקורת על הרשות הפלסטינית, כשאמר: "הפלסטינים לא מחזיקים ברקורד טוב במיוחד כאשר זה נוגע לסגירת עסקאות".



לכתבה המלאה



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס




לאחר בלוני התבערה וההפגנות: 4 פלסטינים נתפסו עם סכינים סמוך לגבול עזה



לאחר יממה שבמהלכה פרצו 14 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה, המתיחות בדרום נמשכת. הבוקר עצרו כוחות צה"ל שני חשודים פלסטינים בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה, ועליהם נתפסו ארבעה סכינים וקאטרים. מוקדם יותר, במהלך הלילה, נעצרו שני חשודים אחרים סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה, ועליהם נתפסו שני סכינים.



המעצרים מתרחשים בצל המשך הפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף, ולאחר עוד סוף שבוע של הפגנות ליד גדר המערכת, שבהן לקחו חלק כ-7,000 פלסטינים, כחלק מ"צעדות השיבה" המתקיימות מדי שבוע מאז מרץ 2018. הצעדה ה-64, שנערכה אתמול, התקיימה תחת הכותרת "להפיל את ועידת בחריין". ממשרד הבריאות ברצועה נמסר כי 50 פלסטינים נפצעו, בהם שמונה חובשים מתנדבים בסהר האדום ועיתונאי. לפיו הדיווחים, 19 מהפצועים נפגעו מירי אש חיה.



לכתבה המלאה



עימותים עם פלסטינים בגבול רצועת עזה. צילום: רויטרס
עימותים עם פלסטינים בגבול רצועת עזה. צילום: רויטרס




בן 30 נהרג בתאונה בין אופנוע לרכב בגליל העליון


גבר בשנות ה-30 לחייו נהרג בתאונת דרכים בין אופנוע לרכב פרטי בכביש 89, בין צומת גוש חלב לצבעון. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.



מדובר בתאונה הקטלנית השלישית שמתרחשת בסוף השבוע. אתמול נהרגה צעירה בת 20 בתאונת דרכים קשה בכביש 65, סמוך לצומת אום אל פחם. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי הצעירה נמצאה כשהיא עם פגיעה רב מערכתית וללא סימני חיים, וקבעו את מותה. לפי המשטרה הצעירה נפגעה על ידי רכב ככל הנראה בעת שחצתה את הכביש. נהג הרכב, תושב אום אל פאחם בן 24, נפצע באורח קל ופונה אל המרכז הרפואי בעפולה.



לכתבה המלאה



אמבולנס. צילום: אבשלום ששוני
אמבולנס. צילום: אבשלום ששוני



נוכל הטינדר הישראלי שרימה נשים ברחבי אירופה נעצר ביוון


שמעון יהודה חיות, החשוד שהתחזה לאיש עסקים ועקץ מיליונים מנשים אירופיות שהכיר באפליקציית "טינדר", נעצר ביוון בתום מבצע משותף של משטרת ישראל והאינטרפול. חיות היה דרוש במחוז תל אביב וכן באירופה ובפינלנד שם, כמו בארץ, התחזה לאייל הון תוך שהוא מציג עצמו כבנו של המיליארדר לב לבייב . על פי החשד, הוא איתר באמצעות אפליקציית טינדר נשים עשירות מאוד, רכש את אמונן והצליח להוציא מהן בדרכי עורמה כספים רבים.



חיות, יליד בני ברק בן 29, הונה גם שורה של גופים ואנשי עסקים בישראל. בשנת 2010 הוא גנב פנקס צ'קים מבית בהרצליה פיתוח בו הועסק במשק בית, וכן ממשפחה נוספת ששמר על בנם. כאשר שמע על הגשת התלונה נגדו, הפקיר את הילד עליו שמר בחדר המדרגות. חקירה נפתחה נגדו אך הוא עזב את הארץ וחזר כעבור כחודש. הוא נחקר והועמד לדין במחוז תל אביב, אך הצליח להימלט שוב מהארץ באמצעות דרכון מזויף. בעת שהותו בארץ הסתובב עם עוזרת אישית ושומר ראש צמודים.



לכתבה המלאה



עצור, אילוסטרציה. צילום: istockphoto
עצור, אילוסטרציה. צילום: istockphoto