אבדן שליטה: יומיים לאחר שסרטון קשה בו נראית כרמל מעודה, המטפלת המתעללת, פורסם על ידי המשטרה, ביתה בראש העין עלה הבוקר (שבת) באש. לפי חקירת גורמי הכיבוי וההצלה, השריפה שפרצה בבית נגרמה בעקבות הצתה מכוונת. אחד משכניה של מעודה, שנמצאת בימים אלה במעצר, סיפר על האירוע ואמר כי "בשעה 05:50 נשמע קול חריקה של רכב, ושניות לאחר מכן, החלו להישמע פיצוצים. מיד אחר כך המקום החל לבעור, בתחילה בער המחסן שנמצא בחזית הבית, ומשם התפשטה האש במהירות לקומה הראשונה והשנייה, ולמבנה עץ, שם פעל המשפחתון".



אותו השכן ציין עוד כי בני משפחתה של מעודה היו בבית בעת שפרצה השריפה, ונאלצו להימלט על חייהם מהבית הבוער. "האירוע יכול היה להסתיים באסון כבד", אמר שכן אחר. 



לכתבה המלאה

שריפה בביתה של כרמל מעודה. צילום: אלון חכמון
שריפה בביתה של כרמל מעודה. צילום: אלון חכמון



טרגדיה בצפון:
חברת מקהלת הגבעטרון, אלה האריס בת ה-78 מקיבוץ בית השיטה, נהרגה בתאונת דרכים בין רכב פרטי ומשאית בעמק יזרעאל. בתאונה שאירעה אמש סמוך לשעה 22:30 בכביש 716 לפני צומת נעורה, נפצע קל בעלה של האריס שנהג ברכבם ואלה נפצעה באורח בינוני ומותה נקבע מאוחר יותר בבית החולים העמק בעפולה. בלהקת הגבעטרון העלו פוסט ברשת הפייסבוק בו נכתב: "אלה האריס שלנו, אחות יקרה וחברה יקרה, בצער עמוק ובתדהמה גדולה קיבלנו את הידיעה על מותך בתאונת דרכים נוראה ואיומה. בלתי נתפס שאנו צריכים להיפרד. יהי זכרך ברוך".



הזמרת ירדנה ארזי, שעבדה עם האריס במשך מספר שנים, ספדה לה בחשבון הפייסבוק שלה. "אלה האריס חברת הגבעטרון שנהרגה הלילה בתאונת דרכים, הייתה זן נדיר ואישיות יוצאת דופן. בשנים שבהן חלקנו במה זכיתי להכיר אותה מקרוב, אישה ערכית וצנועה, שוחרת תרבות וזמר שבמקביל לחברותה בלהקה, הייתה גם תרפיסטית במוזיקה שטיפלה במקרים לא פשוטים וזכתה להערכה גדולה. חלקנו אהבה גדולה לטבע, לבעלי חיים ולזמר עברי", כתבה ארזי.
"הלב שלי יוצא היום אל אנשי הגבעטרון בו הייתה חברה ב-30 השנים האחרונות, אל בני משפחתה ואל חברות וחברי בית השיטה, הקיבוץ בו נולדה וחיה עד יומה האחרון. יהי זכרה ברוך", הוסיפה הזמרת.
לכתבה המלאה

אלה האריס, צילום: פלאש 90
אלה האריס, צילום: פלאש 90


מלחמת הנפט:
הרשויות בגיברלטר, טריטוריה בריטית בחצי האי האיברי, הודיעו כי בכוונתם להחזיק את מכלית הנפט האיראנית שהם תפסו בסמוך לחופי הטריטוריה, וזאת בשל חשד שהיא ניסתה להבריח נפט לסוריה. איראן הגיבה לתפיסת המכלית באיום משלה כלפי בריטניה, והודיעה כי בכוונתה להגיב בצעד דומה כתגובה למהלך הבריטי. 

"אם בריטניה לא תשחרר את מכלית הנפט האיראנית, חובה על השלטונות לתפוס מכלית נפט בריטית", אמר מוחסין רזאי, מזכיר המועצה לקביעת האינטרס של איראן ומפקד משמרות המהפכה לשעבר. "איראן האסלאמית מעולם במהלך 40 שנותיה לא פתחה במעשי איבה בשום קרב, אבל גם אף פעם לא היססה להגיב לתוקפנות", הוסיף.

לכתבה המלאה


מכלית הנפט 'גרייס 1'. צילום: REUTERS/Jon Nazca
מכלית הנפט 'גרייס 1'. צילום: REUTERS/Jon Nazca


בפעם השנייה השבוע: רעידת אדמה חזקה, בעוצמה 7.1 בסולם MMS, היכתה אתמול בדרום קליפורניה, וגרמה לנזק למבנים, שריפות ופציעות, עם זאת לא נרשמו קורבנות בנפש באירוע. ראש העיר של קליפורניה אמר בראיון טלפוני הבוקר כי "יש לנו שריפות, יש לנו דליפות גז, יש לנו פציעות, יש לנו אנשים ללא חשמל, אנחנו מתמודדים עם זה כמיטב יכולתנו". לפי גורמים רשמיים אחרים היקף הפציעות והנזקים עדיין לא ידוע, אך לא דווח על מקרי מוות עד כה. 
לפני כיומיים הכתבה בקליפורניה רעידה שלפי מומחים היא העוצמתית ביותר שהורגשה באזור מאז שנת 1999. הרעידה העוצמתית באותו יום חמישי הובילה למספר רב של רעידות משנה שהתרחשו מאז, ושני בתים עלו באש כתוצאה מהתפוצצות של בלוני גז.  אמש הכריז מושל קליפורניה, גווין ניוסם, על מצב חירום במחוז קרן, שהיה במוקד רעידת האדמה שאירעה במדינה. שירותי הכיבוי וההצלה בקליפורניה נקראו לכ-20 זירות חירום, בהן מקרים רפואיים ושריפות, שאירעו בעקבות הרעידה. 

לכתבה המלאה

בית עולה באש לאחר רעידת אדמה בקליפורניה. צילום: רויטרס
בית עולה באש לאחר רעידת אדמה בקליפורניה. צילום: רויטרס


עימות באולפן: חברת הכנסת פנינה תמנו שאטה וכתבת המשטרה של קשת 12 עדי מאירי, נקלעו לוויכוח זועם בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12, שהסתיים בעזיבתה של חברת הכנסת את האולפן. במהלך הראיון ששודר אתמול כינתה מאירי את המפגינים יוצאי אתיופיה שפעלו באלימות "פראי אדם" ו"חיות". חברת הכנסת כינתה אותה "גזענית", ועזבה את הראיון בכעס תוך שהיא תוקפת את המראיין איל ברקוביץ'.