לאחר שנתיים וחצי של דיונים משפטיים וחילופי האשמות בין המשטרה ומכון התקנים, הודיעה הערב (חמישי) המשטרה כי היא תשוב להפעיל את מצלמות המהירות א-3 לצורך אכיפת חוקי התנועה. על פי המשטרה, ההחלטה באה לאחר קבלת חוות דעת שהוכיחו את אמינות ודיוק המצלמות, ולאחר שניתן אישור מפרקליטות המדינה לחדש את השימוש במצלמות. 



כזכור, במרץ 2017 הגישו מספר אזרחים תביעה ייצוגית נגד השימוש במצלמה, וזאת בטענה שאמינות מערכת המצלמות הדיגיטליות לא נבדקה לפני תחילת השימוש בה. בתחילה טענו במשטרה כי נערכו למערך המצלמות בדיקות נרחבות בהולנד, אך לאחר מכן התברר כי לא היה כך ובמהלך עדות של מהנדס מומחה אשר טען שהוא נכח בעצמו בכ-1,000 בדיקות שנעשו למערכת בהולנד. אולם, בהמשך טען המהנדס כי היה נוכח רק בתחילת הבדיקות ובהמשך אף אמר שהיה רק בעשר הבדיקות הראשונות, ולאחר מכן הודה המומחה כי לא היה נוכח כלל בזמן הניסויים והבדיקות שבסיומם קיבלה המערכת את תו התקן.



לאחר גילויים אלה, החליט שופט בית משפט השלום בעכו, יעקב בכר, לזכות עשרות נהגים שהואשמו בעבירות נהיגה, כשצילומי המצלמות היו העדות העיקרית נגדם. מהמשטרה נמסר לאחר ההחלטה לשוב להשתמש במצלמות כי "המצלמות יחזרו לתעד עבירות תנועה ולהנפיק דו"חות לנהגים הנוסעים במהירות החורגת מהמותר בחוק ובכך מסכנים את חייהם ואת חיי משתמשי הדרך".