תושב ג'סר א זרקא בשנות ה-20 לחייו נעצר לפני כשבוע וחצי עם קבלת דיווח במשטרה כי נצפה כשהוא מבצע על פי החשד עבירות מין בחוסה במתחם ההוסטל. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום חדרה ומחר צפויה להיות מוגשת נגדו הצהרת תובע בבית משפט השלום בחיפה, לצד בקשה למעצר עד תום הליכים עד הגשת כתב אישום.



בתוך כך, אתמול דחה בית המשפט את ערעורו של מוחמד ח'טיב, תושב טמרה בן 19, שחשוד כי תקף את אפרים בן ברוך מספר רב של פעמים במוסד סיעודי בחיפה והוא ימשיך לשהות במעצר. כזכור, מעצרו הוארך אתמול בשישה ימים. במשטרה ציינו במהלך הדיון כי קיימים סרטונים המתעדים את ההתעללות מצד המטפל



רחל, אמו של אפרים שמאושפז כעת במצב אנוש, סיפרה בדמעות בגל"צ: "בטלפון הראשון מהמוסד אמרו לי שהוא נפל אבל תחושות הבטן שלי אמרו לי שזה לא נכון. בביה"ח הוא סיפר לי בקול חלוש שהמדריך הרביץ לו".



קלייר בן ברוך, אחותו של אפרים, תיארה גם היא את מהלך האירועים ותקפה את טענות החשוד כי המטופל הכה את עצמו: "יש סרטונים מזעזעים שלו מרביץ לו מכות שאין לתאר אותם בכלל. אמרו לנו שלא נוכל לעמוד בכך. הכל מוקלט. שכחו שיש מצלמות כנראה. איך אפשר להגיד שהוא חטף מכות מעצמו? רואים הכל. הכניסו אותו לחדר שלוש פעמים ורואים אותו מרביץ לו. מכופף אותו ובועט בו. רואים אותו זועק לעזרה. מ-10 בבוקר הילד היה במיטה משותק בלי יכולת לזוז. איפה צוות המעון?".