הרכב עלה על האי התנועה ופגע במשפחה: אב נפצע אנוש, שתי בנותיו במצב קשה והאם במצב בינוני בתאונת דרכים שאירעה היום (שבת) לאחר שרכב פגע בהם בעת שהלכו בקרית גת. מחקירה ראשונית עד כה עולה כי בני המשפחה עמדו על המדרכה לקראת חציית הכביש, ורכב פרטי נהוג על ידי צעיר בן 21 סטה לעבר המדרכה ופגע במשפחה. בבדיקה ראשונית של הנהג עולה כי רמת האלכוהול בגופו ככל הנראה מעבר למותר. הנהג הפוגע נחקר ונכלא, ומחר יובא לדיון בהארכת מעצרו.


בסורוקה עדכנו כי הגבר הובהל עם הגעתו לחדר ניתוח, מצבו קשה מאוד, והוא סובל מפגיעה רב מערכתית קשה. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי, כשהוא מונשם ומורדם. כמו כן, האישה במצב בינוני, מאושפזת במחלקה כירורגית, בעוד שהילדה בת ה-7 במצב קשה הועברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים, והילדה בת ה-5 הוכנסה לחדר ניתוח.

כוחות מד"א בזירת האירוע. צילום: דוברות מבצעית מד"א
כוחות מד"א בזירת האירוע. צילום: דוברות מבצעית מד"א


 
לכתבה המלאה

גזענות בנתב"ג? שגריר ישראל בפנמה רדא מנצור טען בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא ובני משפחתו חוו אפליה על רקע גזעני בבידוק הביטחוני בנתב"ג. השגריר כתב כי המאבטחת במחסום הכניסה לנתב"ג התנהגה כלפיו וכלפי בני משפחתו בתקיפות, לאחר שאמר שהם מגיעים מעוספיא.

"המאבטחת סוקרת במבטים ארוכים את כולנו אחד אחד. מתעכבת על פני הבת הקטנה שלי ומסכמת: טוב אתה יכול להמשיך. הבת שלי אחרי זה: זה כל כך מרגיז איך היא דיברה אליך בזמן שאתה חייכת כל הזמן וענית לה בנימוס! אני חושב לעצמי במטוס באמצע הלילה: נתב"ג תלכו לעזאזל. שלושים שנה של השפלה ועוד לא סיימתם. פעם הייתם מפרקים אותנו בטרמינל היום התקדמנו ואנחנו חשודים רק במחסום הכניסה", כתב.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "הבידוק הביטחוני בנתב"ג הינו ללא הבדל דת, גזע או מין ובאופן שיוויוני. כשאתה פוגש למעלה מ 25 מיליון נוסעים בשנה יש מי שיבחר להיפגע ממפגש עם מאבטחת שעושה עבודתה. עוד בטרם בוצע תחקיר ומקריאת הפוסט אין שום פסול בעבודת הסורקת. גם מיטב חברי כמו חבריך ובני משפחתנו קבורים בבית קברות צבאיים. אני מציע לכבוד השגריר שיגיד לבת שלו בפעם הבאה שהסורקת עושה הכל כדי להגן עליה ועל המדינה".

לכתבה המלאה



הסיבה לסנקציות על זריף? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזמין בחודש שעבר את שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף לפגישה בחדר הסגלגל, כך דווח ב"ניו יורקר". על פי הדיווח, ההזמנה הועברה לדיפלומט האיראני הבכיר, באמצעות הסנטור הרפובליקני ראנד פול, שנפגש עימו בעת ביקורו בארצות הברית בחודש שעבר. מקורות בארצות הברית ודיפלומט המעורה בפרטים הסבירו כי פול קיים התייעצויות רבות עם הבית הלבן וכן עם גורמים במשרד החוץ בנושא, וציינו כי המהלך התבצע בברכתו של טראמפ. 


על פי הדיווח, מתווך פנה מטעמו של הסנטור מקנטאקי לגורמים באיראן כשלושה שבועות לפני הגעת זריף לניו יורק, במטרה לקיים פגישות באו"ם. עוד פורסם כי יום לפני שהמריא לניו יורק כדי להיפגש עם הדיפלומט האיראני הבכיר, פול דן בנושא עם טראמפ, בזמן שהשניים שיחקו משחק גולף משותף במגרש של הנשיא בווירג'יניה. הפגישה בין פול ויועצו הבכיר דאג סטנפורד התקיימה עם זריף במעונו המפואר של השגריר האיראני באו"ם, המתגורר בשדרה החמישית סמוך למוזיאון המטרופוליטן לאומנות.

לכתבה המלאה

מוחמד ג'וואד זריף. צילום: רויטרס
מוחמד ג'וואד זריף. צילום: רויטרס


תאונה מבצעית? כ-20 חיילים סורים, בהם קצינים, נהרגו היום (שבת) בפיצוץ בשדה התעופה שעיראת שבפרברי חומס המזרחיים, כך לפי סאנא. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, לעומת זאת, דיווח על שבעה הרוגים במקום, שבהם גם נמצאים אנשי מיליציות המזוהות עם משטר אסד. סוכנות הידיעות הסורית טוענת כי הפיצוץ נגרם עקב תקלה טכנית, כאשר גם כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי דיווחו כי "הפיצוץ נגרם תוצאה של טעות בהעברת אמל"ח שפג תוקפו בשדה התעופה שעיראת". עוד נטען כי מספר ההרוגים צפוי לעלות.

שדה התעופה שעיראת נחשב לאחד משדות התעופה הצבאיים הגדולים בסוריה. באפריל 2017 הותקף המקום על ידי חיל האוויר האמריקאי, ששיגר לשדה התעופה 59 טילים מנושאת מטוסים, זאת לאחר טענות בדבר שימוש הצבא הסורי לנשק כימי באזור חאן שיחון. בדיווחים של האופוזיציה נאמר כי המטוסים שהשתמשו בנשק כימי יצאו משדה תעופה זה.

לכתבה המלאה

 
פיצוץ בסוריה. צילום: רשתות ערביות
פיצוץ בסוריה. צילום: רשתות ערביות


משבר ביחסים לקראת עסקת המאה? אל קודס אל ערבי העיתון הערבי היוצא בלונדון דיווח היום (שבת) כי עבדאללה השני דחה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאחר היחסים הרעועים בין שתי המדינות וחוסר שביעות רצונו של המלך מתוכנית השלום של הבית הלבן. כל פי הדיווח, נתניהו ועבדאללה שוחחו טלפונית ונתניהו הציע לעבדאללה להיפגש - דבר אותו האחרון "דחה בתוקף", מכיוון שהאמין שמדובר בתרגיל לקראת הבחירות בישראל. עוד נאמר בדיווח כי הסירוב הכעיס את נתניהו עד מאוד. מקור ירדני רשמי אמר לעיתון כי היחסים בין ישראל לירדן התערערו על רקע התגבשות "עסקת המאה", אותה ירדן דוחה.
 
אל קודס אל ערבי התייחס גם לדיווח, שהוכחש בינתיים, כי בכוונת הבית הלבן להזמין את מנהיגי מדינות ערב לפסגה עם הנשיא דונלד טראמפ, שם יחשוף בפניהם את תוכניותיו לעסקה בין ישראל לפלסטינים. על פי העיתון, ירדן לא מעוניינת לקחת חלק ביוזמה זו, מכיוון ששם רואים בה המשך לסדנת בחריין, אליה ירדן שלחה נציגות מדרך נמוך ורואים בה לא יותר ממפגש תמונות, ללא תוכן. ירדן גם מתנגדת לגישה המסתמנת בעסקת המאה, ובביקורו האחרון של יועצו של הנשיא ג'ארד קושנר השבוע, הבהיר לו המלך כי רק תוכנית הכוללת את פתרון שתי המדינות כשירושלים המזרחית בירת פלסטין יפעל. "אם טראמפ מעוניין בשיח אמיתי, נשקול את צעדינו מחדש", אמרו בירדן.

לכתבה המלאה

עבדאללה מלך ירדן, צילום: AFP
עבדאללה מלך ירדן, צילום: AFP


מעשה שנאה: האנדרטה שהוקמה לזכרו של סמל עוז מנדלוביץ', שנפל בקרב בשג'אעיה בצוק איתן, בו נפל סמ"ר אורון שאול שהוכר כחלל שמקום קבורתו לא נודע הושחתה בצפון. אמו אוסנת כתבה: "לפני שנה וחצי בדיוק ביום ההולדת של עוז , בן 25, נתנו לו מתנה שהיתה בעיקר לנו... פנינת טבע עם פינת ישיבה בשביל שבין עצמון ליעד. יחד עם בית הספר התיכון במשגב שתלנו עצים נתנו חיים למקום. בשבילנו זה מקום בו אנחנו וגם האחרים פוגשים את עוז מדי יום. הבוקר כל כך התאכזבתי לראות את הוונדליזם הקשה שבוצע שם את שני השלטים עם התמונות מנופצים לרסיסים באכזריות ובכעס, אני מרגישה כאילו הרגו לי את עוז שוב, והכאב בלב עצום. לא נותר לי אלא לשאול... למה? באמת למה? למי הפריע המקום המקסים הזה שרק תרם לנוף ולרוגע? עצוב מאוד מאוד".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע. המשטרה עושה פעולות חקירה בניסיון להתחקות אחר המבצעים וחוקרי המעבדה לזיהוי פלילי הגיעו למקום כדי לאסוף ממצאים. המשפחה צפויה למסור תלונה מחר".

לכתבה המלאה

עוז מנדלוביץ' ז"ל, צילום: פייסבוק
עוז מנדלוביץ' ז"ל, צילום: פייסבוק