עדותו של שלדון אדלסון, איל ההון האמריקאי-יהודי, ומי שהיה מקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחשפו הערב (ראשון) בחדשות 13. אדלסון מספק הכרזה שלא יפגוש עוד את נתניהו, מעלה בקשה של ראש הממשלה שנוגעת לאיילת שקד ומספר על דרישה של רעיית ראש הממשלה לפטר את העורך של ישראל היום. כל זאת בעקבות פרשת תיק 2000 ושיחות נתניהו-מוזס בנוגע לצמצום תפוצת החינמון "ישראל היום" שברשות אדלסון.

במשטרה רצו לברר אם אדלסון ידע על כוונת נתניהו לגרום לו לצמצם את תפוצת עיתון ישראל היום. באוקטובר 2018 הגיע אדלסון להעיד בפעם האחרונה, הוא הגיע למשטרה כועס ופגוע לאחר שנודע לו על רצון נתניהו לצמצם את תפוצת החינמון. בעדותו מספר אדלסון על הדמות הפוליטית המרכזית שנתניהו ביקש ממנו לשנוא.
 
אדלסון: "הוא תמיד אמר שיש... ובגלל זה הוא רצה שאשנא את..." ואז הוא פונה לחוקר ושואל: "מי האישה שאחראית על המפלגה של בנט?"
חוקר: "איילת שקד".

אדלסון: "איילת שקד, מי שהוא (נתניהו) אמר שאני צריך לשנוא אותה (את שקד) שהיא זו שתומכת בהצעה (חוק ישראל היום)". אדלסון התכוון לכך ששקד תמכה בחוק ישראל היום.

אייל שקד. "נתניהו ביקש ממני שאשנא אותה". צילום: פלאש 90
אייל שקד. "נתניהו ביקש ממני שאשנא אותה". צילום: פלאש 90
 
 
אולם כעסו של אדלסון לא היה רק על ראש הממשלה. אדלסון סיפר לחוקרים על שרה נתניהו שגם אליה היה מקורב. בעדות הוא מצביע בין היתר על מעורבותם העמוקה של בני המשפחה בעיתון "ישראל היום", מעורבות שראש הממשלה דאג להכחיש.
אדלסון: "שרה רצתה שמירי (אשתי) תפטר את עמוס (רגב, עורך ישראל היום). היא זרקה הערות מאוד לא יפות על זה שאולי למירי (אשתי) יש רומן עם עמוס ושהיא לא רוצה לפטר אותו בגלל זה. אני זוכר מאוד במדויק את הערב הזה".
חוקר: "זו הערה מאוד לא יפה"
אדלסון: "זאת אכן הערה מאוד לא יפה, התכוונתי לקום וללכת אבל מירי לא רצתה".

שלדון ומירי אדלסון עם בנימין ושרה נתניהו. צילום: פלאש 90
שלדון ומירי אדלסון עם בנימין ושרה נתניהו. צילום: פלאש 90
מקורבים לאדלסון מספרים כי מאז עדותו במשטרה בתיק 2000 יחסיו עם נתניהו לא חזרו לקדמותם. באוגוסט 2018 נערך באוניברסיטת אריאל טקס חנוכת בית ספר לרפואה על שם בני הזוג אדלסון, טקס אליו נתניהו לא הוזמן.
 
מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "עוד הדלפה פלילית, צהובה ורכילותית. נתניהו הוא שהוביל את ההתנגדות לחוק ״ישראל היום״, הצביע נגדו ואף פיזר את הכנסת וסיכן את עתידו הפוליטי כשמנע את העברת החוק"