סכסוך בצמרת: בשבועות האחרונים, יועצים בכירים, שרים ומקורבים לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נערכו לפגישות חשובות הקשורות לעתיד מעורבותה הצבאית של ארצות הברית עם איראן, אך באופן מפתיע, ג'ון בולטון, היועץ של הנשיא לענייני ביטחון, לא היה ברשימת המוזמנים לפגישות אלו. 



על פי ה"וושינגטון פוסט", ההימנעות המכוונת מהזמנתו של בולטון לא הייתה טעות. בכירים בבית הלבן טוענים שבתקופה האחרונה, מעורבתו של בולטון בדיונים הפכה למעמסה עבור הנשיא טראמפ, זאת בשל התנגדותו העיקשת לדעה הרווחת בקרב הקבינט האמריקאי.



בולטון, טראמפ. צילום: רויטרס



התנגדותו לקיום הליך דיפלומטי או לעזור בקידום ההליך הדיפלומטיים המתקיימים כעת בין ארה"ב למדינות נוספות, הרגיזה את טראמפ, על פי עדויות של בכירים בבית הלבן. התנגדותו של בולטון לתוכן השיחות הובילו חלק מהיועצים השייכים למשרדו (המועצה לביטחון לאומי) לעזוב את סבב ההתייעצויות. כמו כן, הדבר מעלה שאלות לגבי מעורבותו של היועץ בחוסר ההתקדמות בצירים הדיפלומטיים עם קוריאה הצפונית ואפגניסטן. 



"זה הזוי בהרבה רמות שהיועץ לביטחון לאומי לא מעורב, אבל אמון הוא בעיה אמיתית", אמר בכיר אמריקאי, אחד מבין כחמישה שדיבר עם ה"וושינגטון פוסט" על הנושא באופן אנונימי.