ישראלי טבע למוות במקסיקו לאחר שניסה להציל את ילדיו מטביעה



דיויד גרינהולץ, ישראלי אשר מתגורר עם רעייתו וילדיו בשנים האחרונות בניו יורק, טבע למוות אתמול לאחר שניסה להציל את ילדיו מטביעה, לאחר שגל גדול סחף אותם למים בלוס קאבוס שבמקסיקו, שם נפשה המשפחה.



על פי הדיווחים, גרינהולץ ואחד מילדיו צעדו לאורך החוף כשלפתע היכה גל עצום בחוף, בזמן שהסופה הטרופית "לורנה" התחזקה והפכה להוריקן בדרגה 1, שעשה את דרכו לחופי לוס קאבוס. האב טבע כאמור ואחד מילדיו הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית החולים המקומי ולאחר מכן שוחרר. בן נוסף ורעייתו של גרינהולץ לא נזקקו לטיפול רפואי.משרד החוץ הישראלי פועל להעברת גופתו של גרינהולץ לישראל ומלווה את המשפחה בשעתה הקשה.



לכתבה המלאה



לוס קאבוס, קאבו סן לוקאס. צילום: רויטרס
לוס קאבוס, קאבו סן לוקאס. צילום: רויטרס



נסראללה: "במקרה של מלחמה, איראן תשמיד את סעודיה"



מזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה, חסן נסראללה התייחס בנאום שנשא באירוע פנימי להפסדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבחירות האחרונות, למצב הסכסוך בין מדינות הציר האיראני לבין סעודיה ומדינות המפרץ, והתקיפות המיוחסות לישראל בשטחי לבנון, ואמר: "אני רוצה להדגיש את זכותנו להגן על לבנון מפני המזל"טים הישראליים. הפלנו כבר מזל"ט אחד, ונמשיך בעבודה שלנו. הפעולות שלנו הביאו לשינוי בכמות המזל"טים הנעים בדרום לבנון".



כמו כן, נסראללה התייחס גם לסוגיות הפוליטיות בישראל ולתוצאות הבחירות האחרונות: "בנימין נתניהו עשה הכל כדי להישאר ראש ממשלה. הוא התחיל לתקוף בעיראק, הסלים את ההתקפות בסוריה, הביא לתקיפה ברובע הדאח'ייה, הסלים את הרטוריקה מול עזה, הכריז שיספח את הגדה המערבית וכמעט הביא לעימות נרחב בלבנון".



מזכ"ל חיזבאללה אף התייחס לעימות המחריף בין איראן לסעודיה בעקבות התקיפה המיוחסת לרפובליקה האסלאמית של מתקני קידוח הנפט באזור המפרץ, ואמר כי "במקרה של מלחמה, איראן תשמיד את סעודיה".



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אמר אתמול לכתבים בבית הלבן כי הטיל סנקציות חדשות על הבנק המרכזי של איראן. זאת, כשבוע לאחר התקיפות שבוצעו אל עבר מתקני קידוח הנפט בערב הסעודית, שבכירים בממשל האמריקאי ניכסו כאחריות של הרפובליקה האסלאמית.



טראמפ לא העניק פרטים נוספים לגבי העיצומים. בתוך כך, שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין באותה שיחה עם כתבים אמר כי הבנק המרכזי של טהרן הוא מקור ההכנסה וההון האחרון של איראן. טראמפ הוסיף ואמר כי האופציה הצבאית עודנה מול איראן, וכי מעולם לא ירדה משולחן הדיונים.



היום הודיע הפנטגון כי ארצות הברית תפרוס כוחות צבא נוספים בסעודיה ובאיחוד האמירויות בעקבות המתקפה על תעשיית הנפט בערב הסעודית, כך הודיע במהלך הלילה הפנטגון. שר ההגנה האמריקאי, מארק אספר, אמר כי מדובר בצעד ראשון, וכי הוא אינו פוסל החלטות דומות בהמשך. לדבריו, מדובר בתגובה לפניות מנהיגי סעודיה ואיחוד האמירויות, כחלק מרצונם בחיזוק הביטחון לנוכח איומי איראן. בפנטגון הדגישו כי מדובר בפריסת חיילים הגנתית ומתונה, וכי היא תכלול גם העברת ציוד צבאי נוסף לשתי המדינות. "נפעל כדי להאיץ את מסירת הציוד הצבאי לסעודיה ולאיחוד האמירויות כדי לשפר את יכולתם להתגונן", אמר אספר.



בתוך כך התייחס היום שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, למתקפה הסעודית באזור חודיידה שבתימן, ואמר כי פעולה זאת של ריאד מהווה הוכחה לכך שהמשטר הסעודי לא רואה באיראן כאחראית לתקיפה על מתקני הזיקוק שלחברת אראמקו בשבוע שעבר. בציוץ שפרסם זריף, הוא כתב כי "מאז שהמשטר הסעודי האשים את איראן - ללא בסיס - במתקפה על מתקני הנפט שלו, מוזר כי הם בחרו לתקוף דווקא בחודיידה שבתימן, תוך שהם מפירים את הפסקת האש של האו"ם".

לכתבה המלאה

חסן נסראללה. צילום: רשתות ערביות
חסן נסראללה. צילום: רשתות ערביות


דיווח: טראמפ ביקש מזלנסקי לחקור את בנו של ביידן

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לחץ על נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לחקור את בנו של סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, כך לפי גורם המעורה בפרטים שצוטט ב"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, טראמפ ביקש מספר פעמים מהמנהיג האוקראיני לשוחח עם עורך דינו, רודולף וו.ג'וליאני, שהפציר בממשלה בקייב לחקור את ביידן ומשפחתו בטענה שהמועמד הדמוקרטי לנשיאות סייע לבנו להימנע מחקירה של חברת גז אוקראינית, בה היה מעורב. אותו גורם טען כי טראמפ חזר על דבריו שמונה פעמים בשיחה עם זלנסקי.



בשיחה עם עיתונאים, אמר טראמפ כי "מישהו צריך לחקור את ג'ו ביידן". ביידן אמר בתגובה כי "אם זה נכון, אז כנראה שאין לטראמפ שום גבול בכל הקשור למוכנותו לנצל את כוחו ומעמדו ולבזות את מדינתנו". בנוסף, ביידן קרא לבית הלבן לפרסם את תמלולי השיחה שנערכה בין זלנסקי וטראמפ בחודש יולי, בה שוחחו השניים, לכאורה, על הנושא.



לכתבה המלאה



ג'ו ביידן, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
ג'ו ביידן, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



חשד לרצח בבסמת טבעון: גבר ואישה נורו למוות במהלך קטטה בחתונה


גבר ואישה מבסמת טבעון נורו במהלך הלילה למוות, ואדם נוסף נפצע באורח קשה, במהלך קטטה המונית שפרצה במהלך חתונה חתונה שהתקיימה ביישוב. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע פינו אותם לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מאוחר יותר מותם של השניים. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע ובסריקות אחר החשודים בביצוע הירי.



במהלך האירוע בוצע שימוש בנשק חם על ידי אחד המעורבים באירוע, כאמור, ממנו נפגעו הקורבנות. האירוע מצטרף לשני אירועי ירי נוספים שהתרחשו אתמול במגזר הערבי, כאשר אמש נורה למוות גבר בשנות ה-30, לחייו, המוכר למשטרה, בכפר מוסמוס שבוואדי ערה. כוחות המשטרה איתרו אותו ברכבו ללא רוח חיים. מוקדם יותר נורה למוות תושב כפר יאסיף בן 38 בכביש 70, סמוך ליישוב. מותו נקבע בדרכו למרכז הרפואי גליל.



לכתבה המלאה



ניידת משטרה, אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
ניידת משטרה, אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה



עשרות מפגינים נעצרו בהפגנה נגד הנשיא א-סיסי


כוחות הביטחון של מצרים עצרו עשרות מפגינים שהשתתפו במחאה במספר ערים ברחבי המדינה, בהם כיכר תחריר בלב קהיר. פעילי הרשת דיווחו על אלפי מפגינים וכן על בין 55 ל-70 עצורים בהפגנות.



מדובר בהפגנות נדירות, מאז ההפגנות שנערכו נגד משטרו של הנשיא הנבחר מוחמד מורסי. לראשונה מאז 2011 נענו מאות מפגינים לקריאותיו של קבלן הבניין והשחקן מוחמד עלי, היושב בספרד, ויצאו אל הרחובות בלילה שבין שישי לשבת. במהלך ההפגנות נשמעו קריאות נגד הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, בהן "העם רוצה להפיל את המשטר", "העם רעב והנשיא בונה ארמונות", "תצעק ואל תפחד – יש לסלק את א-סיסי" ועוד.



הפגנה במצרים. צילום: רויטרס
הפגנה במצרים. צילום: רויטרס



סוריה טוענת: "רחפן ממולכד יורט סמוך לגבול עם ישראל"


סוריה טוענת שכוחות צבא אסד הפילו רחפן ממולכד סמוך לגבול עם ישראל, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הסורית סאנא. לפי הדיווח, חיילים סורים מצאו את הרחפן הממולכד, שהיה חמוש בפצצות מצרר, ופירקו אותו לחלקים.



הרחפן, כך לפי הדיווח, יורט על ידי מערכות ההגנה האווירית של הסוריה באזור החרמון הסורי, סמוך לצפון קוניטרה. לפי בכיר בצבא סוריה, הרחפן יורט לאחר שנכנס למרחב האווירי של סוריה מכיוון מערב, ועבר מעל הכפר ארנה, דרומית-מעריב לדמשק. כמו כן, הוא ציין כי נפתחה חקירה של האירוע. 

לכתבה המלאה

הרחפן שהופל סמוך לחרמון. צילום: רשתות ערביות
הרחפן שהופל סמוך לחרמון. צילום: רשתות ערביות


כ-90 אלף מטיילים ביקרו היום בשמורות הטבע והגנים הלאומיים



מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-90 אלף מטיילים ביקרו היום בשמורות הטבע והגנים הלאומיים בארץ. בין האתרים הבולטים היו הגן הלאומי גן השלושה (הסחנה) עם כ-1,900 מבקרים, הגנים הלאומיים מצדה עם כ-4,300 וקיסריה עם כ-3,800 מבקרים כל אחד, ואפק עם כ-3,000 מבקרים. בין השמורות בלטו עוד עין גדי עם כ-2,200 מבקרים, והבניאס עם כ-1,900 מבקרים.



כפר החופש עין גב. צילום: חגי פלג, חוף כפר הנופש עין גב
כפר החופש עין גב. צילום: חגי פלג, חוף כפר הנופש עין גב