גל האלימות במגזר הערבי נמשך: גבר כבן 36 וצעיר בן 23 נורו היום למוות במג'ד אל כרום. הוא פונה במצב אנוש על ידי חובשים ופראמדיקים של מד"א לבית החולים בנהריה, שם נקבע מותו. בנוסף, באירוע נפצעו שלושה גברים נוספים - אחד מהם נפצע באורח קל, השני באורח קשה והשלישי במצב אנוש. הם פונו לבית החולים בנהריה ומהחקירה הראשונית עולה כי ככל הנראה התפתחה קטטה בין קבוצות עבריינים המוכרות למשטרה, ובמהלכה בוצע ירי. הרוג ושניים מהפצועים (באורח קל ובאורח קשה) הם אחים, והגבר שנפצע אנוש הוא בן מהמשפחה היריבה שהיתה מעורבת בקטטה.

 
שוטרים בזירת הרצח במג'ד אל כרום. צילום: דוברות המשטרה


דיווחים בהונג קונג: אדם אחד נהרג מאש המשטרה, 15 מפגינים פצועים

משטרת הונג קונג ירתה גז מדמיע וכדורי גומי לעבר מפגינים שזרקו פצצות דלק בבירתה של בועת העסקים התוססת של מזרח אסיה, בזמן ששכנתה מצפון, סין, מציינת את יום הרפובליקה ה-70. האלימות התפשטה ברחבי נמל העיר ועד קוואלון בהפגנה שהפכה להיות אירוע המחאה האלים ביותר מאז תחילת ההפגנות לפני כארבעה חודשים. על פי דיווחים שונים, אדם אחד נהרג, ועוד 15 בני אדם נפצעו באזורים שונים בהפגנות בעיר.
 

ההפגנות בהונג קונג. צילום: רויטרס


מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג: "נילחם בממשל האמריקאי במידה וינסו לפרק אותנו"

אתר הטכנולוגיה האמריקאי the verge פרסם היום (שלישי) הקלטה באורך שעתיים, בה נשמע מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, כשהוא מנהל שיחה גלויית לב עם עובדי החברה. השיחה, שהתקיימה ביולי האחרון, כללה שאלות ותשובות בין המייסד לבין העובדים. "אם מישהי כמו אליזבת וורן, שחושבת שיש לפרק את חברות הטכנולוגיה כמו פייסבוק, אנחנו נמצא את עצמנו בפני קרב משפטי וננצח אותו", אמר. "זה באסה בשבילנו, אני לא רוצה לנהל תביעת ענק נגד הממשלה שלנו אבל אם מישהו מנסה לאיים על משהו כל כך קיומי, אתה נכנס לזירה ונלחם", הוסיף. 
 
 
מארק צוקרברג. צילום: רויטרס


דיווח של הניו-יורק טיימס: רוחאני סירב לענות לשיחת טלפון מטראמפ בעצרת האו"ם
נשיא צרפת עמנואל מקרון ניסה לתאם שיחת טלפון בין נשיא איראן חסן רוחאני לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כך דווח אתמול ב"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, השיחה לא התקיימה מכיוון שרוחאני סירב לקיים אותה. 

דונלד טראמפ בעצרת האו"ם. צילום: רויטרס

 
קוריאה הצפונית מאשימה את ארה"ב בכישלון המו"מ להתפרקות גרעינית, בולטון תוקף את טראמפ מבחוץ
קוריאה הצפונית האשימה הערב את ארצות הברית בכישלון חידוש המגעים בין המדינות, יותר משנה לאחר פגישתו הראשונה של הנשיא דונלד טראמפ עם מנהיג המדינה, קים ג'ונג און. קוריאה הצפונית אמרה החודש כי בכוונתה לחדש את שיחות המשא ומתן עם וושינגטון כבר בחודש ספטמבר, אך בתנאי שממשל טראמפ יגיע ב"גישה חדשה". בתוך כך, דווח היום על כוונה חדשה של אמריקה להיפגש עם בכירים מקוריאה הצפונית.
כמו כן, יועצו המודח לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ון בולטון, אמר כי "לקוריאה הצפונית אין שום כוונה לוותר על הנשק הגרעיני שלה, ופיונגיאנג מרוויחה זמן חשוב בעיכוב המגעים שלה עם וושינגטון. זה ברור שקוריאה הצפונית לא ביצעה החלטה אסטרטגית לוותר על נשקה הגרעיני. למעשה, אני שחושב שההפך הוא הנכון".
ג'ון בולטון. צילום: רויטרס

 
ראיון מיוחד עם אהוד ברק: "אמשיך להיות מודאג. אפעל כדי להבטיח שהמדינה לא תרד מהפסים"
בגיל 77, ראש הממשלה לשעבר, החייל המעוטר בתולדות צה”ל, לא מתכוון לנטוש. גם חמשת המנדטים שצבר המחנה הדמוקרטי בבחירות האחרונות, והעובדה שלא נכנס לכנסת, לא פגעו בירי הממוקד. “הודעתי שאני מתכוון לצאת באופן סופי מהחיים הפוליטיים כשאגיע לגיל 92", הוא אומר. "יש עוד 15 שנה שבהן צריך לקחת בחשבון שאני עשוי לחזור”.
אהוד ברק. צילום: יוסי אלוני

 
טרגדיה בחיפה: רוכב אופנוע כבן 30 נהרג לאחר שהתנגש בעמוד

מדוברות מד"א נמסר כי התקבל דיווח במוקד 101 במרחב כרמל על רוכב אופנוע תושב איבטין שהתנגש בעמוד ברחוב האשלג בחיפה. חובשים ופרמדיקים שהוקפצו לזירת האירוע דיווחו על גבר כבן 30, הסובל מחבלת ראש קשה, ללא סימני חיים. כוחות מד"א נאלצ לקבע את מותו בזירה. בוחני התנועה של משטרת ישראל החלו בחקירת נסיבות התאונה.


לאחר שנפטר במהלך החג: רוני פיטרסון ייקבר בבית עלמין ביפו
המוזיקאי, הגיטריסט והמפיק רוני פיטרסון הלך אתמול לעולמו לאחר שנפטר בשנתו בגיל 62. רעייתו והמנהלת שלו מתחה ביקורת על מדינת ישראל כשכתבה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, כי מאחר ופיטרסון לא היה יהודי, היא ובני משפחתה מתקשים למצוא "מקום קבורה הולם שאינו עולה עשרות אלפי שקלים" עבורו. גולשים רבים שלחו לפיטרסון חיזוקים ומילות תמיכה בעקבות הפוסט הנוגע ללב, כשלבסוף יעל חולדאי, רעייתו של רון חולדאי, ראש העיר של תל אביב, סייעה במציאת מקום קבורה בבית עלמין ביפו.
רוני פיטרסון ז"ל. צילום: יח"צ