השופט התיאלנדי, קאנקורן פיאנצ'נה, שלף אקדח וירה בעצמו בחזה רגע אחרי שזיכה חמישה גברים מוסלמים מרצח אתמול אחר הצהריים. למרבה המזל השופט שרד את הירי העצמי, והובהל מיד לבית החולים שם הוא מתאושש כעת מפציעותיו. בהצהרה שנאמר כי היא נכתבה על ידי השופט לפני מתן פסק הדין, עולה כי ניסיון ההתאבדות קשור להתערבות לכאורה בתיק האחרון.
 
האירוע בבית המשפט ביאלה הממוקם בדרום תאילנד. לאחר שזיכה את חמשת הגברים מרצח ועבירות של שימוש בנשק, פנה פיאנצ'נה לבית המשפט בנאום שאף שודר בשידור חי במקביל בפייסבוק: ״יש צורך בראיות ברורות ואמינות בכדי להעניש מישהו. אם אתה לא בטוח, אל תעניש אותו", אמר. "אני לא אומר שחמשת הנאשמים לא ביצעו את הפשעים, הם עשויים היו לעשות זאת", הוסיף. "ההליך השיפוטי צריך להיות שקוף ואמין, ענישת אנשים לא נכונים הופכת אותם לשעירים לעזאזל", באותה נקודת זמן נקטע השידור בפייסבוק. אנשים שהיו באותו הזמן בבית המשפט, אמרו כי בהמשך השופט נשבע מול דיוקנו של המלך התאילנדי, לפני ששלף אקדח וירה בעצמו.
 
לפי שעה לא ברור לחלוטין מדוע ניסה השופט פיאנצ'נה להתאבד. סוריאן הונגווילאי, דובר משרד המשפטים התאילנדי, אמר לסוכנות הידיעות AFP כי השופט ירה בעצמו בשל "לחץ אישי". אולם בתקשורת המקומית דווח כי נראה שקיים קשר ישיר לפסיקה האחרונה. בהצהרה שהעלה השופט לפייסבוק האישי, לפני שירה בעצמו, נכתב כי הוא אולץ לקבוע שהגברים אשמים למרות חוסר בראיות. "ברגע זה, שופטים עמיתים בבתי משפט אחרים ברחבי הארץ מטופלים באותה צורה" כתב. "אני לא יכול לשמור על שבועת כהונתי, אני מעדיף למות מאשר לחיות בלי כבוד״.