פוטין: "סוריה צריכה להיות חופשיה מכל גורם זר"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שבת) כי סוריה צריכה להיות "חופשיה מכל פלישה זרה". הנשיא אמר את הדברים על רקע פלישתה של טורקיה לצפון סוריה והוסיף כי "כל מי שנמצא בשטחה של כל מדינה שלא כחוק - חייב להפסיק זאת". בתוך כך דווח כי קרוב ל-200 אלף בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות הפלישה. גורמים בממשל האמריקאי וגורמים כורדים הזהירו כי הפלישה הטורקית, שנועדה למנוע אוטונומיה כורדית באזור הגבול, הביאה להקפאת המאבק בארגון המדינה האסלאמית (דאעש). מוקדם יותר היום פורסם ב-CNN תיעוד מכלא אל-חוול שבו מוחזקים כ-70 אלף איש, בהם נשים וילדים, ביניהם גם קרוביהם של לוחמי דאעש. בסרטון תועד ניסיון מרד של בני משפחות הג'יהאדיסטים, שניסו להימלט גם הם.



ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין. צילום: רויטרס



אתמול דווחו מקורות כורדיים על בריחתם של חמישה אנשי דאעש ממחנה בצפון סוריה. מרואן קאמשלו מסר, כי חמישה אנשי דאעש נמלטו מבית כלא בקאמשלי. במקביל, מקורות בכס"ד (כוחות סוריה הדמוקרטית), בהנהגה כורדית, דיווחו כי עשרות נשים ממחנה בו נמצאות משפחות לוחמי דאעש, ניסו להימלט מהמחנה, אך אנשי הביטחון החזירו אותם. במצלמה במעגל סגור נראו נשים מנסות להימלט מהשער הראשי, ואנשי ביטחון רודפים אחריהן. מוסטפא באלי, דובר כס"ד, מסר כי במחנה ישנם 70 אלף נשים וילדים שהובאו לאחר הרחקת אנשי דאעש מרחבי סוריה.



לידיעה המלאה

דייג בן 60 התחשמל למוות סמוך לגשר אריק בנהר הירדן

דייג בן 60 התחשמל למוות סמוך לגשר אריק שעל נהר הירדן. צוות רפואי של מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי וביצע בו פעולות החייאה, אך בסופן נאלץ לקבוע את מותו. מבדיקה ראשונית של נסיבות האירוע עולה, כי ההרוג ככל הנראה נגע עם החכה בכבל מתח והתחשמל.

ניידת מד"א. צילום: TPS
ניידת מד"א. צילום: TPS


חובש בכיר במד"א, פהד עבד אל ולי סיפר: "על גדת הנהר שכב הגבר כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני התחשמלות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות, אבל לצערנו הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

לידיעה המלאה

טייפון ביפן: גשמים ורוחות עזות בטוקיו, אדם נהרג מהתהפכות רכב
 
סופת הטייפון "האגיביס" החלה לגבות קורבנות כאשר הרשויות בטוקיות דיווחו היום (שבת) על אדם אחד שנהרג בהתהפכות רכב כתוצאה מהרוחות העזות ועל עוד 33 בני אדם שנפצעו בעקבות נזקים שנגרמו לבתיהם. בתוך כך, יותר משלושה מליון אזרחים התבקשו להתפנות מבתיהם במה שביפן הגדירו את כסופה החמורה ביותר בששת העשורים האחרונים.


הטייפון ביפן. צילום: Kyodo/via REUTERS
הטייפון ביפן. צילום: Kyodo/via REUTERS

 
גשמים ורוחות עזות פקדו את טוקיו וסביבתה במהלך היום. בעקבות הסופה רחובות העיר התרוקנו מאדם, וכן נסגרו תחנות רכבת, ומוצרי מזון ושתייה אזלו מעל מדפי המרכולים. הסופה זכתה לשם "האגיביס" אשר משמעות השם בשפה הפילפינית הוא מהירות. השירות המטאורולוגי במדינה הודיע כי הסערה מתקדמת לכיוון צפון-מערב במהירות מירבית של 162 קמ"ש.

לידיעה המלאה
 
ארה"ב תשלח אלפי חיילים לסעודיה בעקבות המתקפה על מתקני הנפט
ארצות הברית עומדת לשלוח אלפי חיילים נוספים לסעודיה, זאת בעקבות המתקפה האיראנית על מתקני הנפט במדינה בחודש שעבר, כך נמסר מהפנטגון. על פי הדיווח, בין היתר יישלחו לאזור שתי טייסות קרב וכן שתי סוללות של טילי פטריוט.

שדה הנפט שהותקף בסעודיה. צילום: רויטרס
שדה הנפט שהותקף בסעודיה. צילום: רויטרס


כשבוע לאחר המתקפה הודיע הפנטגון כי ארצות הברית תפרוס כוחות צבא נוספים בסעודיה ובאיחוד האמירויות. שר ההגנה האמריקאי, מארק אספר, אמר כי מדובר בצעד ראשון, וכי הוא אינו פוסל החלטות דומות בהמשך. לדבריו, מדובר בתגובה לפניות מנהיגי סעודיה ואיחוד האמירויות, כחלק מרצונם בחיזוק הביטחון לנוכח איומי איראן. בפנטגון הדגישו כי מדובר בפריסת חיילים הגנתית ומתונה, וכי היא תכלול גם העברת ציוד צבאי נוסף לשתי המדינות. "נפעל כדי להאיץ את מסירת הציוד הצבאי לסעודיה ולאיחוד האמירויות כדי לשפר את יכולתם להתגונן", אמר אספר. 

לידיעה המלאה

מעל ל-18 אלף נופשים בילו במהלך סוף השבוע בחופי הכנרת

רשות הכנרת מסרה כי מעל ל-18 אלף נופשים בילו במהלך סוף השבוע בחופי איגוד ערים כנרת השקטים. עוד נמסר, כי משפחות רבות בחרו לבלות את סוף השבוע שלפני חג הסוכות בקמפינג בחופי הכנרת והן יישארו גם לאורך ימי החג לחגוג בטבע.

הכנרת. צילום: שי מזרחי, פקח רשות הכנרת
הכנרת. צילום: שי מזרחי, פקח רשות הכנרת