תושבי אזור באר שבע התעוררו במהלך הלילה (בין שישי לשבת) בעקבות אזעקה שנשמעה לאחר שיגור רקטות מרצועת עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות, ובעקבות השיגורים צה"ל הודיע על תקיפת יעדי חמאס ברצועת עזה



הערכות במערכת הביטחון: חמאס עומד מאחורי ירי הרקטות לבאר שבע
"חמאס ירה את הרקטות ששוגרו במהלך הלילה לבאר שבע", כך מעריכים הבוקר במערכת הביטחון. עוד מעריכים כי "הירי בוצע על ידי פעילי חמאס אבל ההנהגה ברצועה לא רצתה בו". בהודעה נמסר כי "מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקפו מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, הותקפה תשתית תת-קרקע. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה".

פעילי חמאס ברצועת עזה. צילום: רויטרס
פעילי חמאס ברצועת עזה. צילום: רויטרס

 

עוד נכתב כי "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי ונמצא במוכנות גבוהה לכל תרחיש". ממד"א נמסר כי לא היו נפגעים כתוצאה מפגיעת רקטה, וכי הצוותים טיפלו בתשעה בני אדם שנפגעו באורח קל. הפצועים הם חמישה נפגעי חרדה וארבעה שנחבלו במהלך הריצה למרחב המוגן.

לידיעה המלאה

דיווח: כחול לבן זימנו לפגישה מחר את צוותי המו"מ של ישראל ביתנו והעבודה

כחול לבן זימנו לפגישה שתתקיים מחר את צוותי המשא ומתן של ישראל ביתנו ושל העבודה, זאת בניסיון להקים ממשלה לפני פקיעת המנדט של בני גנץ ברביעי הקרוב, כך דווח ב"רשת 13". הדיווח מתפרסם ברקע פגישתם הצפוייה של הנשיא ראובן ריבלין ויו"ר כחול לבן במוצאי שבת. מדובר בפגישה שנקבעה לבקשתו של גנץ, והיא תתקיים במשכנו הרשמי של ריבלין. בבית הנשיא ציינו כי "הפגישה נקבעה בהמשך לשיחות שמקיים הנשיא עם כלל הגורמים במערכת הפוליטית למען כינונה של ממשלה בהקדם". 

בני גנץ ואביגדור ליברמן. צילום: אבשלום ששוני
בני גנץ ואביגדור ליברמן. צילום: אבשלום ששוני
 
לדברי גורמים במפלגה, מדובר בפגישת שמטרתה היא עדכונו במאמצי הרכבת הממשלה ולשמוע כיצד אפשר לקדם זאת. זוהי הפגישה הראשונה בתוך סדרת המפגשים שהנשיא יערוך עם ראשי המפלגות בשבוע הבא, זאת בהתאם לסיכום שלו עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. המטרה של הפגישות הללו היא מניעת מערכת בחירות נוספת וקידום ממשלת אחדות. כאמור המנדט של גנץ יפוג תוקף ביום רביעי בחצות ועל פי מרבית ההערכות הוא לא צפוי להצליח להציג הרכב של ממשלה.

לידיעה המלאה
 
טרגדיה בנגב: הפעוט התחבא במכונת כביסה, ונחנק למוות

רופאי בית החולים סורוקה שבבאר שבע נאלצו לקבוע את מותו של ילד בן 3, שהובהל אליהם כשהוא במצב של חנק וחסר הכרה. הפעוט, משבט תראבין שבנגב הובהל למרפאת אבן סינא שברהט, לאחר שננעל במכונת כביסה במהלך משחק מחבואים עם אחיו, ומשם פונה באמבולנס תוך כדי החייאה, אך למרות המאמצים הרפואיים של צוות המרפאה, מד"א ובית החולים, נפטר הילד.

אמבולנס מד"א. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אמבולנס מד"א. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
 
בן משפחתו, עאטף תראבין, סיפר: "טרגדיה נוראית. כנראה שהילד שיחק עם אחיו בבית, ובשלב מסוים הוא העל את דלת מכונת הכביסה על עצמו. כשלא איתרו אותו, עירבו את המבוגרים שהתחילו לחפש אותו ומצאו אותו במצב של חנק וללא הכרה בתוך מכונת הכביסה״.

לידיעה המלאה

תוציאו מטריות: החורף מגיע עם גשמים מקומיים במרכז ובדרום הארץ

גשמים מקומיים החלו לרדת הבוקר בעיקר במרכז ובדרום הארץ. יתכנו סופות רעמים בודדות וקיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. הגשמים ייחלשו וייפסקו בהדרגה לקראת הערב. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית. בצפון ובהרי המרכז ינשבו רוחות מזרחיות חזקות. מחר צפוי להיות בהיר עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב. יוסיפו לשנב רוחות מזרחיות חזקות בעיקר בהרים. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר.

גשם בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם
גשם בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם

 
ביום שני יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תנשבנה רוחות מזרחיות חזקות בעיקר בהרים. הטמפרטורות ירדו במקצת. ביום שלישי צפוי להיות בהיר עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב. יוסיפו לנב רוחות מזרחיות חזקות בעיקר בהרים. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר.

לידיעה המלאה

למרות מזג האוויר הגשום כ-90 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים 
 
בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים:  קיסריה עם 5100, מצדה עם 4500 מבקרים. קומראן ועין אפק עם 2000 מבקרים כל אחד והבניאס עם 2400 מבקרים.

גן לאומי קיסריה. צילום: רשות הטבע והגנים
גן לאומי קיסריה. צילום: רשות הטבע והגנים


בנוסף ערכה רשות הטבע והגנים פעילויות למבקרים בנושא חורף של ציפורים בעיינות צוקים ובכוכב הירדן שם הושבה לטבע דיה שנפצה. במצדה לנו בחניון הלילה מבקרים שערכו סיורי כוכבים והכינו פויקה.

לידיעה המלאה