גורם בכיר במשטרה התייחס הערב (שבת) בשיחה עם מעריב אונליין למתקפה של ראש הממשלה ובכירים בליכוד נגד רשויות החוק בכלל, ונגד המשטרה בפרט. "ראש הממשלה ושרי הליכוד עושים ככל שעל ידם בכדי לפגוע במשטרה ולחבל ביכולות שלה ובניסיון ובמקצועיות לנהל חקירות נטולות רעשי רקע מתוך כוונה כנה למגר את תופעת השחיתות הציבורית שחלחלה עד לצמרת השלטונית", הסביר הגורם, "כל ההתבטאויות הללו באשר הן נובעות ממצוקה אולם גם במצב שכזה הן מסוכנות ויש בהן כדי לנסות ולפגוע בחוסנה של המשטרה ובתדמיתה כלפי הציבור".



עוד מוסיף אותו גורם: "הממצאים שעלו מחקירות ראש הממשלה ונבחנו הן על ידי היועמ"ש ואנשיו והן על ידי פרקליט המדינה ואנשיו, בכל הדרגים המקצועיים, מבחינת גורמי האכיפה, מעידים בעד עצמם כי החקירה נוהלה ביסודיות, במקצועיות וברגישות הראויה. גם ההחלטה כפי שציין היועמ"ש והתקבלה בלב כבד אך בלב שלם כהגדרתו".



יועמ"ש אביחי מנדלבליט. צילום תומר נויברג, פלאש 90
יועמ"ש אביחי מנדלבליט. צילום תומר נויברג, פלאש 90



בנוסף ציין כי "במשטרה החקירה התנהלה תוך כובד רגישות אולם תוך נכונות לחשוף את האמת, כפי שנאמר הקלטות שביצע רה'מ בעצמו או תחת אחריותו ואשר הגיעו לידי המשטרה לא החלו בעבודת משטרה ויש בהן רק מן המעט לגבי העבירות שבוצעו בחלק מהפרשות המתנות ההסכמים הדרישות כל אלה היוו את הראיות ואת התשתית הראייתית להעביר את החומר לפרקליטות וליועמ"ש. כשהוחלט להגיש כתב אישום באותן פרשות המשטרה סיימה את עבודה". 



בתוך כך. הגורם התייחס לראיון של שר התקשורת דודי אמסלם בתוכנית "פגוש את העיתונות", בו אמר שהמשטרה "פועלת כמו ארגון פשע". הוא אמר: "אמסלם כבר אמר אמירות קשות יותר על המשטרה והוא צריך להתבונן במראה ולזכור שכתבי חשדות הוגשו נגדו ולא נגד המשטרה".