הסתיימה חקירת מח"ש שנערכה בעקבות אירועים שהתרחשו לפני כחצי שנה, בהם תועד שוטר מג"ב כשהוא עוצר צעיר חרדי בשם יענקי רוזנברג, שנמצא על הספקטרום האוטיסטי, תוך שימוש בכוח במהלך אירועי ל"ג בעומר. החקירה העלתה כי אין די ראיות בנוגע לטענות לשימוש בכוח עודף לצורך מעצר הצעיר. עם זאת, לאור מסקנות החקירה, הוחלט להעביר את התיק למחלקת המשמעת במשטרה לצורך הפקת לקחים בנוגע לטיפול משטרתי באנשים עם צרכים מיוחדים.



בעקבות הפצת סרטון התקרית ברשתות החברתיות, יום לאחר ל"ג בעומר, התעורר כעס בקרב גופים חרדיים, כלי תקשורת וח"כים, מה שהוביל לפתיחת החקירה במח"ש. בסרטון מתועד מעצר של הצעיר חרדי על ידי לוחמי מג"ב, תוך הפעלת כוח עד לאזיקתו. באותו הערב פעלו השוטרים לכבות מדורות שהודלקו שלא כחוק, אולם אז התגודדו סביבם עשרות צעירים חרדים ובמקום החלה מהומה.





בציבור החרדי התרעמו על האירועים וטענו כי במהלך התקרית התריעו בפני השוטרים כי מדובר בצעיר עם אוטיזם, וכי טענותיהם לא נלקחו ברצינות בזמן אמת. עוד טענו כי מדובר בהתנהגות אלימה במיוחד וצפו כי מח"ש תסגור את התיק נגד השוטר בסופו של דבר. במשטרה טענו מנגד כי לאירוע המתועד בסרטון קדם אירוע אחר, במסגרתו תקף הצעיר בלשית, ובלש שנחלץ לעזרתה נפל יחד איתו אל הקרקע. כתוצאה מכך, נחבל החרדי בפניו. רק לאחר מכן, כשהתברר כי מדובר בצעיר על בעל צרכים מיוחדים, הוא שוחרר על ידי קצין משטרה והועבר לטיפול חובשי מד"א.



כשבועיים לאחר התקרית, שיגר הרב אריה שטרן, הרב של ירושלים, מכתב אל מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, וקרא למשטרה להתנצל: "התעניינתי בגורלו של הבחור אשר הוכה על ידי המשטרה, ונדהמתי לשמוע כי עדיין לא התאושש ואינו מסוגל לחזור למסגרת הרגילה...  בשל חומרת העניין, החלטתי לפנות אליכם בבקשה שתפיקו את הלקחים, להבין שצריך לנהוג במשנה זהירות בהתייחסות לכל אדם פרטי, ובייחוד למי שמוגבל ונכה. זה נכון שתפקידכם מחייב אתכם לשמור על הסדר הציבורי, אולם גם בזמן מילוי המשימה הזו עליכם לשמור על כבוד האדם".