השיטפונות שהציפו אתמול את נהריה וחלקים נרחבים מעכו, חיפה והקריות, גבו את חייו של הקורבן השביעי בשל פגעי מזג האוויר בתוך שבועיים. מוטי בן שבת (38), שזינק לתוך רכב שנתקע בהצפה ברחוב שפרינצק בנהריה, הצליח לסייע בחילוצם של אם ובתה - אבל זרם המים האדיר סחף אותו לעבר ערוץ נחל הגעתון שחוצה את העיר ואשר עלה על גדותיו. בן שבת הובא היום (חמישי) למנוחות בעירו בליווי מאות בני אדם.

"מוטי ז"ל הוא לא גיבור נהריה, הוא גיבור של מדינה שלמה", ספד ראש עיריית נהריה רונן מרלי, "הוא הציל חיים של אנשים רבים, ולא רק אתמול. חוה היקרה, ביום ההולדת שלך את קוברת את הגיבור שלך, הוא גיבור של המדינה ושל העיר הזו".

עוד הוסיף מרלי: "יכולנו להיות עם עשרות הרוגים, אבל יש פה ערבות הדדית ונחישות, גילויי אחריות של עיר שלמה. נחזק אתכם ונחבק אתכם. מוטי מת כגיבור לאומי, כך ראוי שיידעו כולם. מדינה שלמה באבל ואנחנו מחזקים אתכם. תזכרו שבזכותו אנשים רבים חיים היום והם יזכרו לו את זה כפי שאנחנו נזכור לו את זה".

ההצפות אתמול. צילום: מאיר וקנין, פלאש 90
ההצפות אתמול. צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

מוקדם יותר היום שלח הנשיא ראובן ריבלין מכתב תנחומים לבני משפחת בן שבת בו כתב: "משפחת בן שבת היקרה והאמיצה, שמעתי בכאב גדול על פטירתו של מוטי, שטבע בשיטפונות שהציפו את נהריה ביממה האחרונה. העיניים מתקשות להשלים עם התמונות והמראות של רחובות שלווים שהפכו פתאום לזירה של טרגדיה נוראה. מוטי סיכן את חייו כדי לחלץ משפחה שרכבה החל לשקוע מתחת למים שהציפו את הרחוב. בשניות הללו, שבהן המעשה מקדים את המחשבה, נמדד אופיו האמתי של אדם. מוטי לא חשב פעמיים וזינק אל הזרם הסוחף, בתקווה להציל משפחה שלא הכיר, ושאיימה להילכד מתחת למים. 

אומץ הלב שלו, הסירוב לעמוד מנגד, הגבורה שלו, מהדהדים בלב כולנו ומהווים מופת של אנושיות וערבות הדדית בצורתן הנעלה ביותר. אנא, בשמי ובשם אזרחי ישראל כולם, קבלו את תנחומיי הכנים בשעה הקשה הזו. תהא נשמתו של מוטי, הגיבור שלנו, צרורה בצרור החיים. יש גיבורים בישראל״.