סוף תיק דרעי? היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שוקל לסגור את התיק בענייינו של השר אריה דרעי, כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. בימים האחרונים נערכות שיחות בכל הנוגע לתיקים הפליליים הפתוחים של שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן וחבר הכנסת דוד ביטן.

בחודשים האחרונים דובר רבות בפרקליטות ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה על כך כי התיק הפלילי הפתוח נגד דרעי מצוי ברף הפלילי הנמוך, וייתכן אף כי מדובר, בין היתר בעבירות המס, באפשרות לתשלום כופר ולא להעמדה לדין באפיק הפלילי. כעת, על פי פרסומים, נשקלת ההחלטה לסגור את התיק.

כזכור, המשטרה והפרקליטות המליצו להעמיד לדין את אריה דרעי. התיק נמצא כבר כמה חודשים על שולחנו היועץ. חלק מהבעיות שעלו בעת העבודה על התיק, זאת על פי הפרסומים, קשורים לחומר הראיות שנאספו במהלך החקירה.

החקירה התנהלה בנוגע לעסקאות למכירת מגרשים בין בני משפחת דרעי לבין עצמם בשכונות הר שמואל וגבעת שאול בירושלים, לצד רכישת מגרש על-ידי שר הפנים ביישוב ספסופה. הצהרות ההון שצסר השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה היו לכאורה כוזבות. כמו כן, נחקרו דיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס, והלוואות מאנשי עסקים שונים שלא הוחזרו ולא דווחו כראוי.