זוהתה פגיעה: לפני זמן קצר זיהו כוחות צה"ל שלושה חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה ונכנסו לאזור מיוער במרחב הגבול. לוחמי צה"ל כיתרו את המרחב והחלו בסריקות אחר החשודים, שהשליכו מטען או רימון לעבר הלוחמים, אך לא פגעו בסמוך אליהם. הלוחמים פתחו באש לעבר החשודים, זוהתה פגיעה. לא נשקפה סכנה ליישובים.

שלושת המחבלים רצו לשטח ישראל, חצו את הגבול ושהו כמה מאות מטרים בשטח ישראל, באזור לא מיושב. כוחות צה"ל הוקפצו לאירוע, ופתחו באש על המחבלים. שלושה מחבלים נפגעו והם ככל הנראה נהרגו. כרגע מתרחשות סריקות במקום.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר: ״אני מודה לכוחות צה״ל על התגובה המהירה הערב לחדירת שלושת המחבלים מהרצועה לשטחנו. לאורך כל האירוע היינו בקשר עם הצבא, קיבלנו עדכונים שוטפים ופעלנו מול הישובים הרלוונטיים באמצעות הרבש״צים. האירוע היה בשליטה של הצבא מראשיתו ולא נשקפה סכנה לישובים. מערכות ההגנה לאורך הגבול מוכיחות את עצמן פעם אחר פעם. אין שינוי בהנחיות לתושבים. בתקווה ללילה טוב ושקט״.

כזכור, לפני כחודש הודיע צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי ירה לעבר ​מחבל חמוש, שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, סמוך לחאן יונס. זוהתה פגיעה במחבל.