חברת התעופה 'אל על' הודיעה היום (רביעי) על הפסקה זמנית של טיסות להונג קונג ולבייג'ינג, עד ה-20 וה-25 במרץ, בהתאמה, בעקבות בהלת נגיף ה'קורונה', שממשיך להתפשט ברחבי העולם, ובעיקר בסין, שם התגלה. בנוסף, מסרה החברה כי יבוצעו "התאמות מסחריות" בקו לבנגקוק, בירת תאילנד‎, ובקו לטוקיו, בירת יפן, עד ה-11 במרץ.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, מסר כי "אנו עוקבים ברמה השוטפת אחר ההתפתחויות והדיווחים מסין, ומקווים כי האופטימיות הזהירה, המשתקפת בשעות האחרונות בתקשורת העולמית, אכן תקבל תוקף ממשי בימים הקרובים. יחד עם זאת, החברה מבצעת התאמות מסחריות בקשר ללוח הטיסות ליעדי המזרח הרחוק ומטוסים אשר יהפכו זמינים, יופנו לתגבור לוח הטיסות לצפון אמריקה ואירופה, בדגש על תקופת חג הפסח".

עוד נמסר מהחברה כי היא "תסייע ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסים לטיסות שהשתנו או בוטלו, במציאת חלופות. ככל שניתן יהיה, תקדים אל על את חידוש הטיסות בנתיבים לבייג'ינג והונג קונג מוקדם מהתאריכים שנמסרו".

כזכור, מוקדם יותר היום, פנה משרד החוץ לרשויות ביפן במטרה לסייע לנוסעים הישראלים ב'דאימונד פרינסס', האונייה שנמצאת עדיין במצור מול חופי יפן, לאחר שהתגלה נגיף הקורונה אצל 175 מנוסעיה, וביקש מהם להוריד את הישראלים מהאונייה.