בהלת הקורונה: תשעה מבקרים בישראל אובחנו כנשאי הנגיף, תלמידים שבאו במגע עימם הוכנסו לבידוד
תשעה חולי קורונה מקוריאה הדרומית שבו לאחרונה אל מולדתם מטיול בן שמונה ימים בישראל, כך דיווחה היום (שבת) כתבת של ה-BBC מסיאול הבירה. על פי הדיווח, התשעה השתתפו בטיול שאורגן על ידי הכנסייה הקתולית במדינתם והם שהו בישראל יחד עם 77 בני אדם נוספים. במשרד הבריאות החליטו כי מעתה תיאסר גם כניסת תיירים דרום קוריאנים לישראל.

בין המקומות והאתרים בהם ביקרה הקבוצה בישראל נמצאים קיסריה, ים המלח, הר הזיתים ועין כרם בירושלים, מצדה, פארק תמנע, פארק באר שבע, מערת המכפלה ועוד. ממשרד הבריאות נמסר כי כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר המשרד. 

לאחר היוודע מקרה ביקורם של הדרום קוריאנים, החלו להגיע עדכונים על נדבקים פוטנציאלים ששהו עימם - 30 תלמידי כיתה ח' ושלושה מורים מבית הספר "דוד טוביהו" בבאר שבע הונחו להישאר בבידוד ביתי, לאחר ששהו סמוך לקבוצה הקוריאנית כשביקרה בפארק העירוני. אחד המורים אף דיווח כי אינו חש בטוב והוא פונה לבית החולים סורוקה בעיר. כמו כן, 20 עובדי רשות הטבע והגנים שהיו במגע עם התיירים מקוריאה הונחו להשאר בבידוד ביתי עד לסוף החודש. 

לידיעה המלאה

דיון בכירי משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה (צילום: דוברות משרד הבריאות)
דיון בכירי משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה (צילום: דוברות משרד הבריאות)


ירושלים: סוכל פיגוע דקירה בעיר העתיקה, צעירה נפצעה קל
 
ניסיון דקירה אירע הבוקר (שבת) סמוך לשער האריות שבעיר העתיקה בירושלים. מבירור ראשוני עולה כי מחבל הגיע במרוצה לעבר קבוצת לוחמי מג"ב שהיו במקום, שלף סכין וניסה לדקור את אחד הלוחמים שהגיבו במהרה ונטרלו אותו. עוברת אורח נפגעה באורח קל מנתז ברגלה בעקבות הירי. ביום שישי אירע מקרה דומה כאשר אישה חמושה בסכין ניסתה לדקור עובר אורח בטיילת ארמון הנציב בירושלים.


פראמדיק מד"א ינאי לוי, שהיה מהראשונים להגיע לזירת האירוע, סיפר: "הפצועה שכבה סמוך לשער כשהיא בהכרה וסובלת מפציעה מדממת ברגלה, סיפרו לנו שהיא חלפה במקום בזמן ניסיון הפיגוע ונפצעה כאשר המחבל נוטרל. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל עצירת דימום, חבישה ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותה במצב יציב לבי"ח".

לידיעה המלאה

10 ימים לבחירות: גנץ מגיב לפתיחת החקירה בפרשת המימד החמישי, בכחול לבן שוב פוזלים לימין
יו"ר מפלגת כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, התייחס בראיון שהעניק לתכנית "אולפן שישי" לאפשרות בה יוגש נגדו כתב אישום בפרשת "המימד החמישי", החברה שעמד בראשה: "אם אבחר ויהיה נגדי כתב חשדות - אפרוש מתפקידי". כמו כן, נתן גנץ את דעתו בנוגע לעיתוי הודעת הפרקליטות על פתיחת החקירה בעניין, והוסיף כי הוא "אינו יכול להתעלם מהארומה הפוליטית שמתחבאת מאחורי התזמון של הקריאה לחקירה הזו". 

חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי התראיין היום לרינה מצליח באירוע "שבתרבות" בכפר סבא והתייחס למצב המפלגה בסקרים: "אנחנו מציינים השבוע שנה לכחול לבן. המפלגה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל. מבחירות לבחירות נתניהו נחלש. אנחנו מתחזקים. אני מסתובב בכל הארץ – הציבור רוצה שינוי. הם רוצים ראש ממשלה נקי וערכי ולא ראש ממשלה ששקוע בכתבי אישום מהחמורים ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל".

גם חבר הכנסת אבי ניסנקורן, שהתארח באירוע שבתרבות בחדרה, אמר כי במקרה בו מפלגתו תשיג פער משמעותי מהליכוד, תיעשה פניה גם למפלגות הימין: ״לנתניהו אין סיכוי להגיע ל-61, הוא לא יהיה יותר ראש ממשלה קבוע בישראל. ביבי יודע את זה ולכן הוא מעוניין בסיבוב בחירות רביעי. אם יהיה פער משמעותי בינינו לבין הליכוד כולם יבואו למשא ומתן איתנו, כולל בנט ושקד״.

לידיעה המלאה

המתח בגבול טורקיה-סוריה מוסיף להתגבר; אסד לחייליו: "יירטו כל מטוס טורקי עוין"
חייל טורקי נהרג היום בעיר אידליב בצפון מערב סוריה, בהפצצה בידי צבא משטרו של אסד. מדובר בחייל הטורקי ה-16 במספר שנהרג בסוריה בחודש האחרון, ודווח כי ההרוג היה טכנאי טנקים. בתוך כך, סוכנויות ידיעות דיווחו כי קציני ההגנה האווירית בצבא אסד קיבלו הנחייה להפיל כל כלי תעופה שנכנס לשטחי סוריה ללא אישור.

לפני מספר ימים הודיעה טורקיה כי שני חיילים מכוחותיה נהרגו ועוד חמישה נפצעו, בסדרת תקיפות חיל האוויר של צבא אסד, סמוך לגבול הטורקי-סורי באידליב. ההתכתשות הצבאית באה ברקע איומו של נשיא טורקיה ארדואן, בה הפציר בנשיא סוריה לחדול מהמתקפה הצבאית במחוז אידליב, מעוזם האחרון של המורדים הנתמכים בידי טורקיה.

לידיעה המלאה