בעקבות בהלת הקורונה, בצה"ל נערכים היום (ראשון) לקלוט לבידוד במתקן צבאי הר גילה בגוש עציון כ-200 תיירים מקוריאה הדרומית ששוהים בישראל, בתיאום עם משרדי הביטחון הבריאות והמועצה לביטחון לאומי.  במתקן בהר גילה מתקיימות בדרך כלל השתלמויות וימי חינוך לחיילי צה"ל. בזמן הבידוד לא ישהו במקום קבוצות חיילים.

תגובת מערכת הביטחון: "בהמשך לפניית המל"ל, מערכת הביטחון בוחנת בשעות אלה פתרונות להלנת משלחת התיירים מקוריאה הדרומית בתיאום הנחיות משרד הבריאות בנושא".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר: "גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי. הדבר לא יתכן בשום קנה מידה. גם אם קיים הצורך בטיפול מידי בנגיף , לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים. גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אז למה שלא יקימו בו את מרחבי הבידוד". 

נאמן הוסיף ואמר: "אנו דורשים ממקבלי החלטות להקפיא את ההחלטה הזו לאלתר ולייצר שיח עם רשות מקומית כמקובל. אנחנו לא חצר אחורית של אף אחד ולא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי".

בתוך כך, בעקבות האירועים האחרונים התקבלו מספר החלטות במשרד הבריאות, שהודיע החקירה האפידמיולוגית לאיתור המגעים של הקבוצה מקוריאה הדרומית נמשכת:

1. כל מי שהיה במגע עם הקבוצה הצליינית מחויב לבידוד בית עד שיחלפו 14 יום ממועד המגע האחרון עם הקבוצה.

2. כל מי שהיה בדרום קוריאה או יפן ב-14 יום האחרונים – חייב להיות בבידוד בית עד שיחלפו 14 ימים ממועד עזיבתו את המדינות האמורות, זאת בנוסף לשבים מסין, הונג קונג, מקאו, סינגפור ותאילנד.

3. החל מהיום נמנעה כניסתם של מי שאינם תושבי או אזרחי ישראל ואשר שהו בדרום קוריאה ב-14 הימים טרם הגעתם לישראל. החל מיום שני תכנס הנחיה זו לתוקף גם עבור המגיעים מיפן.

4. מי שהיה בטאיוון, איטליה או אוסטרליה ב-14 הימים האחרונים ומפתח תסמינים  של מחלה, צריך להיבדק בהתאם להנחיות המפורטות באתר משרד הבריאות.