נגיף הקורונה ממשיך להתפשט: נדבק שביעי אובחן בישראל, אלו רשימת המקומות בהם שהה

משרד הבריאות הודיע הערב (שישי) על מקרה שביעי של חולה קורונה בישראל, כאשר תושב הצפון אובחן כנשא של הנגיף, לאחר ששב מאיטליה. זמן קצר לפני כן, אובחן הווירוס אצל תושב נוסף מאזור הצפון, גם הוא שב במהלך השבוע האחרון מהמדינה האירופית, בה חלה התפשטות מסיבית של המגיפה בשבועות האחרונים.

בנוסף, משרד הבריאות פרסם רשימה של המקומות בהם היה חולה הקורונה השישי שאובחן בישראל, מאז שחזר לארץ מאיטליה ונמצא כנשא של הנגיף. על פי ההודעה הוא ביקר ביום שבת ה-22 לפברואר בסניף ארומה ישראל בתחנת דלק פז על כביש החוף, וב"בית הפנקייק", שם היה בשעה 06:30 למשך 30 דקות.

מתחם בידוד לנשאי הקורונה בישראל (צילום: רויטרס)
מתחם בידוד לנשאי הקורונה בישראל (צילום: רויטרס)

בהמשך יום שבת הוא שהה בחנות מוצרי חשמל בשייח דנון וחנות נעליים- מחסני זול פוסט בקרית אתא, בין השעות 11 ל-1 בצהריים. ביום ראשון, ה-23 לפברואר, היה ב" חומוס פרלמנט", ובתחנת פז בנהריה בין השעות 11 וחצי ל-12.

לידיעה המלאה

בחירות 2020 - היישורת האחרונה: ראשי המפלגות מחדדים מסרים, נתניהו מתקרב ל-61 מנדטים

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התארח באירוע שבתרבות בחולון: "התברר לי לפני כמה ימים שבמקביל לכל סיפורי סיפוח בקעת הירדן, נתניהו העביר מסר למלך עבדאללה - 'אל תדאג, זה רק בחירות, לא יהיה סיפוח'". לדבריו הדבר נודע לו מ"מקור אמין". 

עוד אמר ליברמן: "לא נצטרף לשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה. שני דברים קריטיים לישראל - להקים ממשלה, ולעשות זאת בלי נתניהו. בליכוד מוזמנים להצטרף בלעדיו". בליכוד פרסמו תגובה בה נאמר כי מדובר ב"שקר מוחלט. לא היה ולא נברא. רק נתניהו יחיל ריבונות בזמן שליברמן מחזיק ידיים עם הרשימה הערבית המשותפת. השקרים המגוכחים של ליברמן חצו כל גבול".

אביגדור ליברמן (צילום: קובי רכטר, TPS)
אביגדור ליברמן (צילום: קובי רכטר, TPS)

גם ח"כ ניצן הורוביץ (העבודה-גשר-מרצ) התייחס לתהליך הרכבת הממשלה לאחר הבחירות: "אנחנו מחוייבים לגנץ ולהחלפת השלטון יותר מחלקים בתוך כחול לבן. יש מספר ח"כים בכחול-לבן שעלולים לערוק לממשלת נתניהו אחרי הבחירות. לכן ככל שאנחנו, העבודה-גשר-מרצ נהיה גדולים יותר, כך יגבר הסיכוי שגנץ יהיה ראש הממשלה הבא", הוסיף הורוביץ. "מי שרוצה לראות את גנץ מחליף את נתניהו ואותנו במשרדי החינוך והבריאות צריך להצביע אמת".

לידיעה המלאה

מתיחות שיא בין טורקיה וסוריה, פוטין נתבקש שלא להתערב:

תשעה פעילי חיזבאללה נהרגו היום (שבת) בתקיפות טורקיה בסוריה, ו-30 נוספים נפצעו - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח התקיפות בוצעו על העיר סראקב, מוקד הלחימה בימים האחרונים בין המורדים לבין כוחות המשטר של אסד המגובים ברוסיה.

כוחות צבא טורקיה בגבול הסורי (צילום: רויטרס)
כוחות צבא טורקיה בגבול הסורי (צילום: רויטרס)

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן מסר בהצהרתו כי ביקש מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא להתערב בסוריה, ולהשאיר לטורקיה להתמודד עם ממשלת סוריה לבדה. הוא הזהיר בדבריו כי דמשק "תשלם את המחיר" על הפגיעה בצבא טורקיה, וטען עוד כי 18 אלף מהגרים כבר חצו את הגבול, מבלי שסיפק ביסוס לכך. הוא הוסיף כי מספרם יגדל.

כזכור, המתיחות בין צבא אסד לכוחות הטורקיים באזור גברה בשבועות האחרונים בשלל היתקלויות ביטחוניות, בהן אף נהרגו חיילים טורקיים. ביום חמישי דווח בתקשורת הסורית כי 34 חיילים טורקיים נהרגו כתוצאה מתקיפות אוויריות של כוחות צבא אסד במחוז אידליב.

לידיעה המלאה

לאחר 18 שנות מלחמה: ארצות הברית ואפגניסטן חתמו על הסכם אי לוחמה

נציגי ארצות הברית וטליבאן חתמו  על הסכם להפסקת אש, לפיו הכוחות האמריקאיים ייסוגו מאפגניסטן לאחר 18 שנים של סכסוך, והמלחמה בין הצדדים תגיע לסיומה.

על פי ההסכם, המעצמה האמריקאית תסיג את כוחותיה מהמדינה תוך 14 חודשים. במסגרת העסקה הסכימו הצדדים לא לאפשר לאל-קאעידה או לכל קבוצה קיצונית אחרת לפעול באזורים בהם הם שולטים.

חתימת ההסכם בין ארה"ב ואפגניסטן (צילום: רויטרס)
חתימת ההסכם בין ארה"ב ואפגניסטן (צילום: רויטרס)

משלחת בת 31 חברים הגיעה היום לקטאר בכדי לפקח על החתימה. על ההסכם, שנחתם בבית מלון בבירה דוחה, חתמו תחת פיקוחו של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו השליח האמריקאי זלמיי חלילזאד וראש הלשכה הפוליטית של הארגון הפוליטי-צבאי המוסלמי, מולה עבדול גני ברדר.

לידיעה המלאה