שלושה ימים לאחר שהעיר נכנסה לחדשות הבינלאומיות, תושבי בית לחם חיים במציאות חדשה, וזאת בצל המסכות והבידוד, שהשפיעו בצורה קשה גם על כלכלתה. בדרך כלל, העיר שוקקת חיים בשבתות ובימי ראשון. השבתות מיועדות בעיקר לערבים ישראלים, שמגיעים לשווקים, למסעדות המלאות, וגם לסיור ברחבי עיר התיירות ההיסטורית. אנשי כוחות הביטחון ברשות הפלסטינית הם היחידים שמסתובבים מתוקף תפקידם, כדי למנוע עבירה על הוראות משרד הבריאות.

סרטון שהופץ ברשתות החברתיות, הראה אזרח אמיץ במיוחד, שמסייר ברכבו ברחובות העיר. כמו בסרטי המגיפה למיניהם, שמונעים מאנשים לצאת את פתח בתיהם. "שידי חילק יא באלד" - "תתחזקי עירי", נשמע קולו של הסופר-סטאר הפלסטיני מוחמד עסאף מתוך הרמקולים שהציב האזרח על רכבו. מישהו שמסתובב עם מסכה על פניו מצלם את האזרח, שזהותו לא נחשפה. "הוא שם נפשו בכפו", הגזימו חלק מתושבי העיר. "עבר ליד מלון 'אנג'ל', שבו התגלו מקרי הקורונה ומשמש כיום בית המחסה למבודדים".

אותו אזרח לא היה 'הגיבור' היחיד בעיר. צעירים התארגנו ויצאו בשיירת כלי רכב לעבר המלון. הם נשאו אתם אוכל, שתיה ואמצעי מיגון. הצעירים ביקשו להעביר מסר: אנחנו אתכם בבידוד שלכם. תומכים בכם מכל הלב, ונעשה הכל על מנת להקל עליכם.

בשבת עדכן משרד הבריאות הפלסטיני את מספר חולי הקורונה בבית לחם אשר עומד על 19 במספר. כולם נחשפו לנגיף במלון "אנג'ל" בבית ג'אלא. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הכריז על מצב חירום למשך 30 יום, כדי למנוע ההתפשטות.

אוניברסיטאות סגרו את שעריהם גם בפני סטודנטים ערבים מישראל. כאלף סטודנטים מהנגב לומדים באוניברסיטת חברון ובסופי השבוע לא הגיעו ללימודים על רקע החלטה זו, למרות שהנגיף לא פגע בערי דרום הר חברון. "אנחנו תומכים בהחלטה", סיפרה ל"מעריב" נור כתנאני, סטודנטית שנה ד' לפסיכולוגיה תושבת רהט. "הבעיה, שעכשיו זו תקופת מבחנים ואיש לא עדכן אותנו מה יהיה אם יימשך המצב הזה. איך נשלים את הלימודים שלנו?".

תושבי בית לחם מנסים, למרות הסגר הכפול שנכפה עליהם, לחיות את חייהם. ברקע, הם עוטים מסכות מגן ומשתמשים באמצעי מיגון כמעט בכל מקום אליו נכנסים. רוב בתי הקפה והמסעדות ננעלו. מכה קשה לתיירות בעיר המשגשגת כל ימי השנה. אפשר להבחין בכך בכניסה לכנסיית המולד, הממוקמת בכיכר מאנגר בעיר. מן הכנסיות העתיקות בעולם הנוצרי, שנבנתה לראשונה במאה ה-4. 

במקביל, יש כאלה שחסים על התושבים. חלק מבתי המרקחת יזמו חלוק חינם של מסכות ואמצעי מיגון לתושבים. מאפיות ובתי עסק הודיעו על חלוקת מזון ולחם לכל הנזקקים, גם בחינם. זה גורם להתרגשות רבה בעיר. לצד אלה שמנצלים את משבר הקורונה, יש כאלה גם שעומדים לצד התושבים.

נאסר אל-לחאם, עורך סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" שמשרדיה בבית לחם, סיכם במאמר את המצב הכואב בעיר. "היום בו נפלו כל בתי החולים, מלבד בית החולים לבריאות הנפש", כתב. "חשבתי לשאול את אחד המאושפזים במקום, מתי יפתחו את המסגדים? מתי יצלצלו פעמוני השמחה בכנסיות?".

מושל שכם מעניק 48 שעות לסגירת בתי הקפה ובודק אפשרות לשחרר את כל העצורים.  מושל בית לחם, כאמל חמיד, החליט לסגור לחלוטין את המסגדים, הכנסיות, אולמות השמחה. זאת עם עליית מספר הנמצאים, בבידוד ל2000 . מושל חברון, גברין אל-בכרי החליט לסגור את האולמות, למנוע כנסים, ולמנוע תפילה במערת המכפלה. ברצועת עזה ממשיכים לסגור את מוסדות החינוך.