מכה לתיירות הישראלית: בצל משבר הקורונה, הודיעו היום (שלישי) מספר חברות בינלאומיות על עצירת טיסותיהן לישראל. במסגרת זו, הודיעה אחר הצהריים חברת התעופה האוקראינית (UIA) על הפסקת הטיסות לישראל ול-16 מדינות נוספות, כאשר בנוסף גם "רואנדה אייר" לא תטוס לתל אביב עד ה-31 במרץ.

בתוך כך, נתניהו צפוי להכריע לגבי צמצום ההתכנסויות הציבוריות ובנוגע לתחבורה הציבורית. ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) הודיע בראיון בכאן ב' כי הוחלט לאסור ביקורי אורחים בבתי אבות.

מוקדם יותר, חברת תעופת הלואו-קוסט ההונגרית Wizz Air​ וחברת התעופה הלאומית של לטביה "אייר בלטיק" הודיעו כי הן עוצרות את כל הטיסות לישראל, בעקבות התפשטות הנגיף. בהודעת החברה נמסר כי כל הטיסות לנמל התעופה בן גוריון ולשדה התעופה באילת, בין ה-12 במרץ עד ה-23, נדחו. בענף התיירות מעריכים כי הנזק הצפוי כתוצאה ממשבר הקורונה הוא 4.2 מיליארד שקלים.

לפי דיווח ב"לוס אנג'לס טיימס", גם חברות תעופה אמריקאיות צפויות להפסיק את כל הטיסות לישראל וממנה, כמו גם לצרפת, גרמניה וסין. בהקשר זה, גולשים באתרי טיסות דיווחו כי החברת האמריקאית "יונייטד אירליינס" לא מציגה יותר באתר האינטרנט שלה טיסות לתל אביב, בין התאריכים 11 עד ה-31 במרץ, מה שמעיד על כך שהיא מתכוונת לעצור את טיסותיה לארץ. 

אתמול כ־4,000 עובדים במלונות הוצאו לחופשה ללא תשלום עקב המשבר הקשה שפוקד את התחום מאז התפרצות נגיף הקורונה בישראל. "מדובר במשבר הקשה ביותר בתולדות ענף המלונאות בישראל שנמצא על סף קריסה", הזהיר אתמול נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק, שהוסיף: "במידה ולא יוגש סיוע מיידי מהממשלה יחלו פיטורי עובדים המוניים והענף יאבד למעלה ממחצית מעובדיו".

מנתוני התאחדות המלונות עולה כי במצב הנוכחי, הנזק השנתי המוערך לענף נאמד בכ־4.2 מיליארד שקל - כ־350 מיליון שקל בחודש. התפוסות במלונות צנחו אל מתחת ל־40%, ירידה של כ־30% בממוצע ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. תל אביב וירושלים (30% תפוסה) מובילות את טבלת הירידות.

גם נהגי הסעות תיירים חוששים מהמשבר המחריף. לנוכח הירידה החדה בתיירות החשש הוא שמאות נהגים, המועסקים בחברות המסיעות תיירים, יאבדו את פרנסתם. במטה המאבק של מארגני ומפיקי אירועים הזהירו שמאות אירועים בוטלו רק בפורים והצפי הוא להפסדים של כ־180 מיליון שקל. החשש הגדול הוא מפני גל ביטולי מאות אירועים גם בחודשים הקרובים.

גם במועצת הדבש מתריעים מפני נזקים כלכליים כבדים לדבוראים. זאת, בשל הסגר שהוטל על עובדים מיהודה ושומרון בשל הנגיף. באיגוד לשכות המסחר קיימו ישיבת החירום בהשתתפות למעלה מ־50 נציגי רשתות קמעונאיות מתחומי ההלבשה וההנעלה, מזון, חשמל ואלקטרוניקה, צעצועים ותמרוקים. 

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ובעלי קבוצת עמית, אמיר שני ציין כי 21 אוניות עוגנות מחוץ לנמל אשדוד ו־23 מחוץ לנמל חיפה. "הסחורות שמגיעות ארצה אחרי תקופה ארוכה שיצרנים הפסיקו לייצר ממתינות מחוץ לנמלים", הוא התריע. 

במקביל, רשת שופרסל מנסה לגייס כ־400 עובדים באופן מיידי כדי לתגבר את מערך המשלוחים, זאת מאחר ואנשים חוששים מלהגיע לסניפים.על רק המשבר ההולך ומחריף בסוגיית הקורונה, המועצה התעשייתית נאות חובב שבנגב בראשות גדי אלפסי, קיימה כנס ייחודי למפעלי הדרום המוגדרים כ"מפעלים חיוניים" בשעת חירום, כאשר במועצה פועלים כיום עשרות מפעלים בהגדרה זו.

 את הכנס הוביל מנהל החירום והביטחון במועצה, ציון יחיה, בשיתוף נציג משרד הכלכלה וגורמי חירום נוספים במרחב. במפגש השתתפו מנהלי מפעלים בדרום, רכזי חירום וביטחון, נציגים ממשרדי ממשלה ועוד. במהלך הכנס למדו המשתתפים על הגדרות משרד הכלכלה למפעל חיוני, סוגיות הקשורות למשק המים בשעת חירום, מדיניות התגוננות של פיקוד העורף, הוראות בנוגע לריתוק עובדים מטעם משרד העבודה והרווחה ועוד.