הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל: בבית החולים "שערי צדק" בירושלים נפטר אתמול (שישי) אריה אבן, בן 88 מירושלים,  אשר אושפז לפני כשבוע במחלקה המבודדת למטופלי קורונה. הוא הגיע לבית החולים במצב קשה מאוד עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות.

אבן היה ניצול שואה שעלה לארץ מהונגריה בשנת 1949 והקים את משפחתו בארץ. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים, 18 נכדים ונין אחד. התגורר בבית אבות בירושלים, בו התרחשה התפרצות של המחלה.

אריה אבן ז״ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אריה אבן ז״ל (צילום: באדיבות המשפחה)

לידיעה המלאה

בתוך כך, מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה היום ל-883, כאשר משרד הבריאות הכריז על 178 בני אדם נוספים שאובחנו כנדבקים. נכון לעכשיו, 15 מתוכם מאושפזים במצב קשה, בהם שלושה קשישים בני 91, 89 ו-82. בנוסף, 19 חולים מוגדרים במצב בינוני והשאר במצב קל. יחד עם זאת, מספר המחלימים מהמחלה עלה ל-36.

משרד הבריאות עדכן בנוסף כי 3,030 אנשי רפואה נמצאים בבידוד כאשר מתוכם 814 רופאים ו-893 אחיות. 42 מתוך אנשי הצוות הרפואי נמצאו חולי קורונה. מתוך אנשי הצוות הרפואי שנמצאים בבידוד, 660 נמצאים בבידוד בעקבות חשיפה למטופל שאובחן כחולה קורונה בעוד ש-521 נמצאים בבידוד בעקבות חשיפה לאיש צוות שאובחן כחולה בנגיף.

לידיעה מלאה

הקורונה מכה בעולם: 627 קורבנות נוספים באיטליה, ג'ונסון הודיע על הגבלות

הקורונה ממשיכה להכות ברחבי העולם,  ואתמול דווח כי מספר החולים בעולם עומד על יותר מ-245 אלף ב-178 מדינות. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-10,000 בני אדם מתו מאז פרוץ המגפה, רובם בסין, שם מתו עד כה 3,240 אזרחים ו-80,967 זוהו כחולים, ובאיטליה. איטליה דיווחה הערב על 627 מקרי מוות נוספים כתוצאה מהנגיף, ומספר הקורבנות הכללי עלה ל-4062. בבריטניה, הודיע ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, על סגירת המסעדות, בתי הקפה והפאבים החל מיום שישי.

קורונה באיטליה (צילום: רויטרס)
קורונה באיטליה (צילום: רויטרס)

לידיעה מלאה

הקורונה בארה״ב: עובד בבית הלבן מצוותו של פנס אובחן כחולה בנגיף

איש צוות במשרדו של סגן נשיא ארה״ב, מייק פנס, זוהה הבוקר כחולה בנגיף הקורונה. דוברו של סגן הנשיא מסר כי מדובר בנדבק הראשון המאומת מעובדי הבית הלבן. בהודעת שמסרה קייטי מילר, מזכירת העיתונות של פנס, נאמר כי “התבשרנו שעובד במשרד סגן לנשיא נבדק ונמצא חיובי כחולה בנגיף". היא הבהירה כי "הנשיא טראמפ וסגן הנשיא פנס לא היו בקשר הדוק עם אותו אדם בתקופה האחרונה“.

מייק פנס, מייק פומפאו (צילום: רויטרס)
מייק פנס, מייק פומפאו (צילום: רויטרס)

לידיעה המלאה

בגלל משבר הקורונה: אמזון ביטלה את משלוחי החינם לישראל

ענקית הקניות ״אמזון״ הודיעה היום (שבת) כי היא מבטלת את משלוחי החינם לישראל מארה״ב, בעקבות משבר נגיף הקורונה. מתכונת המשלוחים הזו סיפקה ללקוחות את המוצר עד הבית, בקנייה של מעל 45 דולרים

לידיעה מלאה

השחקן טוביה צפיר אובחן כחולה בנגיף הקורונה

השחקן והקומיקאי טוביה צפיר אובחן אתמול כחולה בנגיף הקורונה. צפיר עבר בדיקה לגילוי הידבקות בנגיף, ואמש כאמור, הוא קיבל את הבשורה כי תוצאות הבדיקה הן חיוביות. לפי הבדיקה, צפיר נדבק בנגיף ב-6 למרץ. בתאריכים 7.3, 8.3, 9.3, השתתף צפיר בשלוש הצגות של המחזה "גבעת חלפון אינה עונה" בתאטרון הבימה. הנהלת התאטרון הודיעה לכל השחקנים והעובדים כי עליהם להימצא בבידוד במשך יומיים, בהתאם לנהלי משרד הבריאות, ובמקביל לדווח למד"א האם הם סובלים מהתסמינים. נכון לעת הזו, איש מהשחקנים או העובדים לא אובחן כחולה בנגיף. 

טוביה צפיר (צילום: פליקס קריס)
טוביה צפיר (צילום: פליקס קריס)

לידיעה מלאה

זמר הקאנטרי האמריקאי קני רוג׳רס מת בגיל 81

זמר הקאנטרי האמריקאי קני רוג׳רס מת הלילה (בין שישי לשבת) בנסיבות טבעיות בביתו בעיר סנדי ספרינגס שבמדינת ג׳ורג׳יה. רוג׳רס נחשב במהלך שנות ה-80 לאחד הזמרים המצליחים בארה״ב, ושחרר להיטים רבים כמו "Lucille״, "Island in the Stream״ שביצע כדואט ביחד עם דולי פרטון ו"Lady" שכתב לו ליונל ריצ׳י והגיע לראש מצעד הפזמונים האמריקאי.

קני רוג׳רס (צילום: רויטרס)
קני רוג׳רס (צילום: רויטרס)

לידיעה מלאה