לפני שלוש שנים גילו אצל ד"ר טסי רדי, רופא בכיר באחד מבתי החולים בדורבן בדרום אפריקה, גידול ממאיר בקיבה. רדי עבר ניתוח בהודו, שהוכתר כהצלחה, אולם לתדהמתו, לפני כשנה הוא התבשר כי שוב התגלה גידול סרטני ממאיר, הפעם במוחו. הפעם, כך נאמר לו, הסיכויים כי ישרוד קלושים.

"נתנו לי תשעה חודשים לחיות", סיפר רדי ל"מעריב", "לא חשבתי שיהיה לי סיכוי לשרוד, בוודאי לא לאחר שהקורונה פרצה. אבל אז נעמי התגייסה לעזרתי".

נעמי הדר מכהנת כמנכ"לית ידידי שיבא באפריקה. כשנודע לה על המקרה, היא לא היססה. "פניתי לבית חולים שיבא ושם הם בדקו את האבחון של רדי ואמרו לי שהם יוכלו להוציא כ־85% מהגידול במוחו", היא מספרת. "לאחר שכל הקצוות נסגרו, טסתי עם רדי ומשפחתו לארץ, פה התברר לנו מאוחר יותר שהרופאים הצליחו להסיר את כל הגידול. זה היה פשוט מדהים".

ד"ר רדי הוסיף כי בעקבות הניתוח שהציל את חייו, הוא החליט ליזום שיתוף פעולה רפואי בין בית החולים שבו הוא עובד בדורבן לבין שיבא. "הטכנולוגיה והאמצעים בשיבא יכולים ליצור שוני אדיר בדרום אפריקה".

גם נים רדי, בנו של הרופא שחייו ניצלו, אסיר תודה. "הם החזירו את אבא אלינו", אמר.

ד"ר ציון זיבלי, המתמחה בנוירוכירוגיה, סיפר כי כשהתבקש לסייע, הוא לא חשב פעמיים: "אף שאמרו לרדי בדורבן כי אי אפשר לעזור לו, פה בישראל היו לנו את הכלים לעשות את הניתוח המסוכן בראשו ולהוציא את כל הגידול. רדי כבר חזר לביתו בדרום אפריקה".