עיתון "מעריב", רדיו 103FM והספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה משתפים פעולה במיזם חדש להנגשת תוכני העיתון לקהלים הזקוקים לכך. במסגרת שיתוף הפעולה, יוקלטו טוריהם של כותבי העיתון באולפני רדיו 103FM ויועלו לרשת האינטרנט. בשלב הראשון יוקלטו טוריהם של בן כספית, אלון בן דוד, קלמן ליבסקינד ויהודה שרוני. הטורים, אשר יוקלטו על ידי הקריין יניב מורוזובסקי, יועלו לאתר "מעריב", לאתר רדיו 103FM ולאתר הספרייה לעיוורים.

היוזמה נולדה לאחר שבשבוע שעבר כתב בטוויטר מנוי הספרייה שאול זוארץ על האכזבה כי לא יוכל לקרוא את מאמרו האחרון של בן כספית. זוארץ כתב כי בשל העובדה שהוא עיוור, ואולפני הספרייה סגורים, אין באפשרותו לקרוא את הטור. כספית שיתף את הציוץ בחשבונו האישי, וכתוצאה מכך המגיש יעקב אילון נרתם לבקשה. אחריו נרתמו גם קריינים נוספים. עיתון "מעריב" זיהה את הצורך והחליט להסדיר את הנושא ולהנגיש את הטורים באופן קבוע.

 שירות ההקלטה מאפשר גם לקהלים ללא לקות כלשהי ליהנות מהכתבות והמאמרים בפורמט של אודיו. בעולם וגם בישראל תחומי השמע והפודקאסטים צוברים תאוצה בשנים האחרונות, ומאפשרים לקהלים רחבים ליהנות מתכנים רבים באמצעות הפלטפורמות החדשות.

 עורכי "מעריב" גולן בר יוסף ודורון כהן מסרו: "אנו גאים ושמחים להיות חלק מארגון שמקדיש משאבים להנגשת תכניו לאוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה בישראל. כעת יוכלו גם הם ליהנות מהמאמרים של מיטב הכותבים בישראל".

 עמוס באר, מנכ"ל הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם עיתון 'מעריב', ושמחים על ההכרה בצורך של הקלטת עיתונות כתובה למען ציבור לקויי הראייה בישראל.

 "הספרייה פועלת כל העת להנגיש את כלל רובדי התרבות למנוייה, ומהלכים מעין אלה מסייעים רבות להגדלת היקף ומגוון התכנים הזמינים להם. אנחנו מקווים כי כלי תקשורת נוספים יצטרפו ליוזמה זו, ונוכל לתת שירות טוב יותר לקהל רחב של אלפי אנשים הזקוקים לכך".

אור צלקובניק, מנכ"ל רדיו 103FM: "אנחנו שמחים לקחת חלק ביוזמה החשובה הזו וגאים לתרום את חלקנו כדי לאפשר אותה. בזכות הפלטפורמות הדיגיטליות החדשניות אנחנו יכולים כיום להנגיש תכנים נהדרים, באופן שלא יכולנו לעשות בעבר".

לאתר הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה היכנסו לכתובת www.clfb.org.il