מחר בשעה 10:30 תתקיים ישיבת ממשלה אשר צפויה לאשר את מינוי של מפכ"ל המשטרה המיועד, ניצב יעקב (קובי) שבתאי. יחד עם זאת, ניכר שמינוייה של נציבת שירות בתי הסוהר המיועדת, קטי פרי, לא יאושר מחר.

בתוך כך, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התראיין הערב (שבת) בתכנית 'פגוש את העיתונות' בקשת 12. בין השאר התייחס אוחנה לסערה שעוררה בדבריו על חיסון האסירים. בנוסף דיבר השר על מינוי המפכ"ל החדש, והסביר גם על היחס המיוחד שמגלה לפתע ראש הממשלה בנימין נתניהו כלפי החברה הערבית. 

הפגנה בנצרת נגד נתניהו (צילום: עימאד שקור)

על הפרסומים כי הוא מתנגד לחיסון אסירים הבהיר אוחנה: "יש לחסן קודם את סגל שירות בתי הסוהר כי הוא יוצא ונכנס לבתי הסוהר ולכן אותם לחסן קודם. נשלים ביממה הקרובה את חיסון הסגל ולאחר מכן נתחיל לחסן אסירים. אין הבדל בין אסירים פלסטיניים ביטחוניים לעומת אסירים אחרים. עמדתי מתואמת עם שר הבריאות ומקובלת עליו".

יהיה מינוי למפכ"ל?
"אם לא תהיינה הפתעות יאושר מחר מינוייו של שבתאי. בגלל שאנחנו בממשלה פריטטית, כל נושא צריך את אישורו של גנץ. אני כבר ביקשתי ביום ששבתאי אושר בוועדת גולדברג וגנץ מנע זאת. הוא מאשר את המפכ"ל אך לא מאשר את נציבת השב"ס כי הוא רוצה מינויים נוספים בתחומיו. אין חולק על כך שהשב"ס הוא ארגון ביטחוני ושנתיים כבר אין נציב. יש סיכוי שזה יתאפשר כבר מחר".

הליכוד בשלטון כל כך הרבה זמן, למה רק עכשיו מתייחסים לערבים?
"זה לא מתיישב עם המציאות. ב-2016 נתניהו העביר החלטת ממשלה תקדימית של 15 מיליארד שקלים. אני ממשיך את קודמי גלעד ארדן עם הקמת תחנות משטרה בערים ויישובים ערביים". 

מתי היה ערבי ברשימת המפלגה?
"אצלנו יש פריימריז והרשימה נקבעת על ידי הבוחרים. נציגי הערבים בכנסת ברובם תומכי טרור, אך כן יש נושאים איתם נוכל לשתף איתם פעולה. עבאס לא יהיה חלק מהקואליציה שלנו ולא ניתמך על ידי המשותפת".

בתגובה לדבריו של אמיר אוחנה כתב אבי ניסנקורן, שר המשפטים לשעבר: "‏מי אתה ‎אמיר אוחנה שתמנע טיפול רפואי מציל חיים מאסירים, בני אדם, בגילאי סיכון? ההחלטה המזעזעת הזו לא רק בלתי חוקית, היא משקפת בדיוק את תסמיני שכרון הכח וההשחתה שמתחילה מהראש. מי שפוגע בקהות חושים בזכויות אדם, גם של אסירים, יפגע בזכויות האדם של כל אחד מאיתנו. אנחנו נחזיר את השפיות".