שרון לוי אדרי, תושב דרום תל אביב, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על בעיית השוהים הבלתי חוקיים בדרום תל אביב, וסיפר על תקרית חמורה לה היה עד ראייה, במהלכה שוהים זרים תקפו נערים ישראלים במגרש כדורגל בדרום בתל אביב, ככל הנראה בעקבות ויכוח על המגרש. "מה שקורה בתחנה המרכזית זה פשוט גועל", אמר בחריפות. "המסתננים מסתובבים ברחוב בלי מסכות, עם סמים, זנות ופשע. כולם מדברים ואף אחד לא עושה כלום - אני מאמין שזה יתפוצץ להם בפנים בבחירות הקרובות. בטוח שלא אצביע לביבי".

תקרית אלימה בשכונת התקווה בדרום תל אביב (צילום: אנשי הדממה)

ראית מה קרה?
"כן, הייתי שבוע שעבר בגינה עם הילד בן 4 וילד בן 16 כשאני מנדנד אותו והמגרש מולי בין לבין מסתכלים על משחק הכדורגל שבני הנוער שיחקו. לפתע הגיעו כעשרים זרים, נכנסו למגרש בצורה עבריינית, בלי שום רקע מקדים, בלי שום עימות התחלתי והתחילו להשתלט על המגרש. מהר מאוד זה התפתח למכות מהצד שלהם. ילד אחד איבד שם את ההכרה, מה שקורה שם זה כמעט, זה קורה כל יום או כל שבוע, אלה דברים שחוזרים על עצמם המכות האלה".

זה נראה מכות רצח.
"נכון, מכות רצח, הם משתלטים על המגרשים, באים לנסות להשתלט כמו אריות לתפוס טריטוריה וזה מה שהם מנסים להרחיק ולהשתלט על כל המקום. זה מאוד כואב. מראים כניסה של שב"חים אני אומר הם מחפשים עבודה ואלה נכנסו ומחפשים להשתלט. הם באו לגנוב ולהשתלט". 

מה עם המשטרה?
"הם עמדו שם רק כמו תמרורים, לא באמת פעלו בנקודות שהיו המון מכות וחיכוכים. אני לא יודע אם הם נגעלים להתקרב אליהם ולעצור אותם".

נגעלים?
"כן, כי אתה רואה שכל המכות שיש שם באזור התחנה המרכזית והדרום הם לא מתערבים ולא עושים כלום. מה שקורה שם זה באמת סוג של גועל בתחנה המרכזית. בלי מסכות, עם סמים, זנות, פשע. מי כן מוכן להתקרב אליהם?"

מה יהיה?
"מה יהיה? הבטחות, הבטחות של ביבי, סמוטריץ' ואף אחד לא עושה כלום אני מאמין שזה יתפוצץ להם בפנים בבחירות הקרובות".

למי תצביע?
"אני עוד לא החלטתי אבל בטוח שזה כבר לא יהיה ביבי. רק הבטחות. בינתיים רק דיבורים, אף אחד לא באמת פועל, זה רק הולך ומחמיר. אתה נכנס לרחוב אצל בתל אביב אתה רואה 20 אחוז עסקים שלהם. יש שם השתלטות חמורה מאוד, אנשים מקבלים מכות".

פחד ברחובות?
"ודאי, לי יש 2 ילדים לוחמים בצבא וגם ילד קטן בן 4 וילד בן 16, אני ודאי בשעה 20:00 הילדים שלי לא יכולים להסתובב לבד באזור דרום תל אביב. אם הילדה חוזרת מהצבא לכיוון תחנה מרכזית אני חצי שעה לפני זה עומד ומחכה. ממש מפחד על הילדים ועל כולם. זה כבר לא צחוק, זה כבר קטסטרופה".

איפה אתה גר?
"אני גר קרוב לגן התקווה".

חשבתי שרוב הנוכחות זה ביד אליהו ובתחנה המרכזית. שכונת התקווה גם בידיים שלהם?
"שכונת התקווה איבדה את זה כבר מזמן אתה יכול להיכנס לשוק התקווה, ההשתלטות היא שלהם. כל הסמטאות".

בין מי למי אתה מתלבט בבחירות?
"יש לנו כרגע את יאיר לפיד שגם קצת מקרטע, אני מקווה שהוא יהיה יותר רציני ואז נוכל לתמוך בו וללכת. אני לא מגדיר את עצמי ימני או שמאלני, אני תושב מדינת ישראל. בנימין נתניהו לא עשה, לצערי לקראת מערכת בחירות מגיעים סוג אחר של מסתננים לפה, לא קורה שום דבר וזה רק הולך ומחמיר כמו שרואים בתושבי עזה. מפחיד לחיות בדרום תל אביב היום".