תהליך הגשת הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-24 יפתח מחר (רביעי) במשכן הכנסת וינעל ביום חמישי בחצות. לקראת המועד, בגוש המרכז-שמאל וגם בימין נעשים ניסיונות אחרונים לחיבורים במטרה למנוע בזבוז קולות בקלפי. 

אחד החיבורים המסתמנים הוא בין העבודה לתנופה - יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, אמורה להיפגש בהמשך היום עם יו"ר מפלגת תנופה, עפר שלח, כדי לדון באפשרות של חיבור. ועידת מפלגת העבודה אף תתכנס מחר כדי לאשר בהוראת שעה רשימה מאוחדת עם מפלגה או מפלגות אחרות.

מרב מיכאלי בכנס מפלגת העבודה. צילום: אבשלום ששוני

בכנס ראשון של מפלגת העבודה היום לאחר הפריימריז, דיברה מיכאלי על החיבורים האפשריים: "התחייבתי קודם כל להרים את המפלגה על הרגליים, שחוזרת להיות בית של אמת קוראת לכולם ולכולן לבוא הביתה. עכשיו כמו שהבטחתי אדבר היום עם כל הנוגעים בדבר. ברגע שיהיה עדכון אני מתחייבת לשתף". 

עוד הוסיפה יו"ר המפלגה כי "אנו קוראים לכל מצביעי מפלגת העבודה לדורותיהם שחושבים בטעות שגדעון סער הוא נפתלי בנט הוא התשובה לחזור הביתה. בואו הביתה. אנו הבית שלכם ונייצג אותכם ואתכן". 

בהתייחסה לסקר שפורסם הבוקר ב-103FM, השתלחה במפלגתו של גנץ: "כחול לבן בצדק לא עוברת את אחוז החסימה. היא סיימה את דרכה בקול ענות חלושה. גנץ, שמולי ופרץ הפכו לסיעה בליכוד. כל מצביעי כחול לבן צריכים לחזור הביתה. יש לכם עכשיו בית. אין מה לדבר על כחול לבן, אבל למצביעי ומצביעות כחול לבן אני קוראת לחזור הביתה". 

כחול לבן דחתה בתוקף את דברי מיכאלי, והשיבה כי היא "לא חלמה לעשות מול נתניהו מה שגנץ עושה כבר חודשים. ריבים בתוך המחנה מביאים לייקים - לא תוצאות".

מרב מיכאלי על הפריימריז לרשימת העבודה לבחירות (צילום: אבשלום ששוני)

גם במפלגות גוש המרכז-שמאל השונות מתקבלות החלטות. ליש עתיד, המתבססת בסקרים כמפלגה השניה בגודלה אחרי הליכוד, אין כוונה לחבר מפלגות נוספות. יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, הגיב לסקר 103FM בקריאה שנשמעת נואשת לחיבורים בגוש: "זו אזעקת אמת. ריבוי המפלגות במחנה לא מוסיף קולות, ההיפך", כתב בציוץ בטוויטר.

"כדי להחליף את השלטון, מוכרחים להתכנס היום ולייצר רשימה אחת חזקה. ריצה במתכונת הנוכחית תביא לתוצאה אחת: ממשלת נתניהו-חסינות-רבנים", הוסיף. חולדאי הצהיר כי בכוונתו להתמודד "עד הסוף", אולם במערכת הפוליטית מעריכים כי אם לא יצליח להביא לחיבורים יילך בעקבות משה בוגי יעלון ואבי ניסנקורן ויודיע על פרישה.

יו"ר המפלגה הכלכלית, פרופסור ירון זליכה, הודיע כבר כי הוא אינו מעוניין בחיבורים ויתמודד לבדו, כך גם מפלגת השמאל מרצ. בכחול לבן נערכים לאפשרות של התמודדות עצמאית ויו"ר המפלגה בני גנץ צפוי להציג היום את רשימתו. בנוסף, הוא מקיים מגעים עם השר איציק שמולי לגבי אפשרות של שילובו במקום השני.

כזכור, בסקר שפורסם הבוקר ברדיו 103FM, המפלגות הבאות לא עוברות את אחוז החסימה: כחול לבן בראשות בני גנץ (2.8%), הישראלים בראשות רון חולדאי (1.6%), הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה (1.6%), תנופה בראשות עפר שלח ומפלגת הותיקים של דני יתום שקיבלו כל אחת פחות מ-1%.