ישראל חצתה אתמול את רף 6,000 המתים מקורונה בתום שנה מאתגרת ומטלטלת של מאבק מול הנגיף והווריאנטים השונים ששינו את כללי המשחק לבלי היכר. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הדף הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM את האצבע המפנה את האחריות המלאה של השלטון למספר הקורבנות ממגפת הקורונה ותקף את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על כך שפסל את השימוש בסיסמה "חוזרים לחיים" בקמפיין הבחירות של מפלגת הליכוד: "היועמ"ש מתנהג בניגוד עניינים, הוא שחקן פוליטי במפלגות רק לא ביבי".

בפתח הראיון התייחס השר לעובדה שישראל חצתה את רף 6,000 המתים ואמר כי " תפקיד ההסברה הוא של הממשלה ולא של הציבור. ממשלה לא מנצחת קורונה, ציבור מנצח קורונה ואילו ההיענות הציבורית להנחיות של הממשלה הייתה טובה יותר אני מניח ואפילו בטוח שהיו לנו הרבה פחות קורבנות, וכל קורבן הוא עולם ומלואו. כולנו לעשות טוב יותר, זו דעתי. אני מבין את 'הכישלון' לקמפיין, אבל אנחנו המדינה היחידה בעולם".

יחד עם זאת אמר אוחנה, כי "אנחנו המדינה היחידה בעולם שמאפשרת לכל אזרחיה להתחסן, חצינו 90% מבני ה-50 ומעלה שסבלו מהתחלואה הקשה והתמותה הכי הרבה. ביחס למדינות בגודל שלנו סבלנו פחות מתמותה, ישראל סבלה פחות מתמותה בגלל מערכת הבריאות וסיבות נוספות. יש דבר אחד יוצא דופן, תמותה קיימת בכל העולם אבל אנחנו יוצאים מזה, אנחנו מחוסנים, יוצאים החוצה מהאירוע הזה, אבל כמובן שעל זה אנחנו נדבר פחות".

בהמשך תקף השר את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על כך שפסל את השימוש בסיסמה 'חוזרים לחיים' בקמפיין הבחירות של מפלגת הליכוד לאור הטענה שזו סיסמה של משרד הבריאות והוא גוף ציבורי א-פוליטי, ולכן הליכוד לא יכול להשתמש בזה לקמפיין בחירות.
"אפשר ללכת צעד קדימה, הוא יכול לאסור לשלשל פתק מחל לקלפי, לאסור על נתניהו להופיע בטלוויזיה, לאסור על הליכוד, שלדעתי אמר ראשון את ה'חוזרים לחיים', אתם מבינים את האבסורד? היועמ"ש מזה זמן רב מתנהג בניגוד עניינים, כמו שחקן פוליטי, כמו חבר במפלגת רק לא ביבי".

במענה לשאלה האם היועמ"ש רוצה שהציבור לא יצביע מחל ענה אוחנה: "חד משמעית, היועמ"ש פועל כשחקן פוליטי במפלגות רק לא ביבי. גם ההגונים שמצביעים 'רק לא ביבי', גם הם מכירים בכך, אבל להם זה לא מפריע".

"מי שיכול להדיח את היועמ"ש זו הוועדה שמינתה אותו שצריכה לדון בהחלטה הזאת ולהביא את המלצתה לממשלה, ורק לאחר מכן אפשר לבצע הליך הדחה", אמר השר כשנשאל האם צריך להדיח אותו אם תוקם ממשלת ימין 'על מלא', והוסיף: היועמ"ש, היות והוא פועל בניגוד עניינים זמן רב, היה צריך להתפטר מתפקידו. כל מה שהוא יכול לעשות כדי שנתניהו לא יהיה רה"מ הוא יעשה".

עוד אמר השר, כי "כשהיועמ"ש אוחז בשני כובעים, אחד היועמ"ש והשני ראש התביעה הכללית ומגיש כתב אישום במסגרת אישום, אני חושב ששגוי ומופרך נגד רה"מ, מאותו רגע כל עתידו ויוקרתו תלויים בהרשעתו של רה"מ, ובהפסקת כהונתו מכיוון שאחרת הוא לא יוכל להראות את פניו ברבים. אילו כתב האישום ההזוי והמופרך יסתיים בזיכוי הוא לא יוכל להיראות בציבור אחרי שהוא גרר את המדינה. כשהוא לוקח החלטה על אופן והיקף המימון של הגנתו של רה"מ הוא בניגוד עניינים, זה ברור. הוא רוצה שתהיה לו הגנה כמה שפחות טובה, הוא רוצה להרשיע אותו. הוא היה צריך לגזור על עצמו איפוק ולהגיד שהוא מצוי בניגוד עניינים".

על החקירה סביב החשדות כלפי יו"ר זק"א יהודה משי זהב, ולידיעה באשר לקשר בין משי זהב לבכירים במשטרה אמר אוחנה כי "החשדות המדוברים נגד יהודי משי זהב באמת חשדות חמורים אבל הם מתבררים, המשטרה פתחה בחקירה ואני מקווה שיגיעו לחקר האמת. לא הייתי שר הבט"פ וגם ממלא מקום המפכ"ל איננו עוד בתפקידו". מי שמוסמך לבדוק שוטרים וקציני משטרה זה מח"ש. האם אני חושב שיש לערוך תיקונים במח"ש? כן".

על הטענות לאלימות שהופעלה כלפי הפעילים של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, על ידי מצביעי הליכוד אמר השר: "האם השלכת ביצה זה אלימות קשה? אנחנו נגד אלימות וקוראים לכולם מכל המפלגות, מהליכוד וכל האחרות, לנהוג באחריות". הוא הוסיף כי "סער מנסה לחזור לחיים מתהומות המספרים החד ספרתיים ומנסה לעשות קמפיין על זה שהליכוד נוהג כלפיו באלימות קשה, אני לא קונה את זה. אני קורא לכולם לנהוג בחוק, בסדר. עוד שבוע בעזרת השם תקום ממשלה טובה בראשות נתניהו שתביא איתה שקט ורגיעה".