המטה ללוחמה בטרור (לוט"ר) פרסם היום (שני) את אזהרות המסע לטסים לחו"ל. זאת "בעקבות הירידה בתחלואה מנגיף הקורונה ומספרם הרב של המחוסנים, צפויה התגברות משמעותית בתיירות היוצאת".

תחילה, התייחס המטה לאיום האיראני, זאת על רקע הפיצוץ שאירע בשגרירות ישראל בהודו: "בחודשים האחרונים איימו גורמים איראניים לפגוע במטרות ישראליות. אנו מעריכים, כי איראן תמשיך בתקופה הקרובה לפעול לקידום פגיעה ביעדים ישראלים. זירות בעלות סבירות גבוהה לפעילות כזו, הן מדינות בקרבת איראן – כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, אבו דאבי, דובאי, בחריין, החבל הכורדי בעיראק, כמו גם מדינות במזרח התיכון בהן מבקרים ישראלים (כגון תורכיה, ירדן ומצרים)".

ההתראה השנייה נגעה בארגוני הג'האד העולמי, בדגש על ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). הם ציינו כי "תומכיהם ממשיכים להפגין מוטיבציה ולהוציא אל הפועל פיגועים במדינות שונות בעולם, כולל במדינות בהן מבקרים ישראלים".

זירת הפיצוץ סמוך לשגרירות ישראל בהודו. צילום: רשתות חברתיות זרות

המטה פירט את מוקדי הפעילות המרכזיים של ארגוני הג׳האד העולמי: אזור הסהל בדגש על מאלי ובורקינה פאסו, מרכז אפריקה, בדגש על צפון ניגריה והמדינות השכנות. במזה"ת בדגש על סיני, באסיה בדגש על מלזיה, אינדונזיה, חבל קשמיר בהודו ודרום הפיליפיניים. כמו כן, עודנה קיימת מוטיבציה של פעילי הג׳האד העולמי לבצע פיגועים במדינות המערב.

עוד הבהיר כי "בשנה האחרונה בלטה קריאה מפורשת של הנהגת דאע"ש לפעילי הארגון בסיני ובסוריה, לפגוע בישראלים".