יועצו לשעבר של ראש הממשלה, יוסי לוי, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על היתרון של בנימין נתניהו עם קבלת המנדט להרכבת הממשלה: "קרה כאן דבר מאוד מהותי. נתניהו רצה לקבל את המנדט ראשון כי הוא הבין שהפעם זה קריטי, והוא קיבל אותו ראשון – למרות שמספר התומכים בו היה מצומצם יותר מהמתנגדים".

לוי הוסיף כי "עכשיו, הקלפים נמצאים אצלו למשך ארבעה שבועות. נתניהו מרגיש שהוא עומד על 59 מנדטים. כאשר הוא אומר ש'בנט סגור עם לפיד' זה ספין. כמו שהוא אמר שנשיא המדינה ראובן ריבלין מתואם עם גדעון סער, ואז ריבלין היה צריך להוכיח שהוא לא – ולתת לו את המנדט".

הוא דיבר גם על הסיכויים שתוקם ממשלה בקרוב: "נתניהו יכול להשביע גם ממשלת מיעוט. להערכתי, הוא ילך על ממשלה של 59-60 מנדטים. אם הוא ישביע ממשלת מיעוט ולא יהיה רוב של 61 להפיל אותה, הוא יוכל להשביע ממשלה של 59 מנדטים – ותוך חודש-חודשיים הוא ישיג גם את המנדט ה-60 וה-61".

כאשר לוי נשאל האם קסמו של בנימין נתניהו פג, השיב כי "האחרונים שאמרו שקסמו פג, הם עמיר פרץ, גבי אשכנזי ובני גנץ לפני שנתיים. אנחנו יודעים איפה הם היום. קסמו של נתניהו לא פג כל זמן שהוא נמצא בבלפור, והוא מבין את זה. הוא מבין את הכוח והעוצמה שיש לתפקיד, ולכן אין לו שום כוונה לעזוב את בלפור. לא עכשיו, לא בעוד שנה ולא בעוד שנתיים".

היועץ האסטרטגי הבהיר כי הליכוד כיום הפכה מפלגתו של נתניהו בלבד, והסביר כי אין אף סדק שנפער בתנועה: "בליכוד יש את 'שתיקת הכבשים', שנמשכת כבר שנים. אין שם מישהו שמצייץ או מצפצף. זה מעולם לא היה כך בליכוד. היא תמיד הייתה תנועה דמוקרטית תוססת עם מחנות, גם בימי אריק שרון, מנחם בגין ואפילו בימי נתניהו הראשונים".

עוד המשיך: "היום – כלום. יש שם חבורה של מתפרסים וחנפנים. אם מחר נתניהו יגיד 'אללה הוא אכבר', הם יגידו שצריך להתאסלם, ואם הוא יגיד מחר 'בשם האב, הבן ורוח הקודש', הם יגידו שצריך להתנצר. נתניהו מטיל פחד מוחלט על הליכוד, ואחר כך במעגלים רחבים יותר גם על הקואליציה. אנחנו רואים דיקטטורה בהתהוותה מול עינינו".