"אזהרה לציבור": המשטרה, בשילוב המטה הלאומי להגנה על ילדים יצאו בקריאת אזהרה היום (שישי) מפני "יום האונס הבינלאומי" שעתיד לחול מחר, ה-24 באפריל. בימים האחרונים מתרבים פרסומים ברשתות החברתיות בדבר אותו "Rape day", עליו "הכריזו" מספר גולשים בחו"ל.

לפי המידע שנצבר ברשת, מדובר ביום בו מותר לתקוף נשים מינית, בצירוף בקשת תיעוד המעשים ופרסומם בפרהסיה. בבדיקה שביצעו המטה הלאומי, המשטרה (מוקד 105) וכן בחברת טיקטוק, לא מצאו הגורמים פוסטים שפורסמו בארץ וקוראים לביצוע המעשים, אלא דווקא הוקעה, דחייה והתרעה נגד היום.

ילדים משחקים באייפון, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
ילדים משחקים באייפון, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

המטה הלאומי יצא במספר המלצות להגנה על הילדים בשיתוף עם הרשת החברתית טיקטוק, וכתב כי "במקרה של חשיפה להודעות בנושא, חשוב לפעול לפי ההמלצות":

  • לא לשתף פעולה עם מוסר ההודעה ולא להיענות לבקשה.
  • לצלם מסך.
  • לשתף את ההורים, בן משפחה, מורה או דמות משמעותית אחרת.
  • ניתן לפנות למוקד 105 במשך כל שעות היממה 24/7, על-מנת שהמוקד יפעל לאיתור התכנים ולהסרתם.

השרה לחיזוק וקידום קהילתי, אורלי לוי-אבקסיס, אשר המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת נמצא תחת סמוכתה, אמרה: "המחויבות שלנו היא להגביר את תחושת הביטחון האישי של הילדים ובני הנוער במרחב המקוון. הורים - דברו עם הילדים והנחו אותם לשתף אתכם בכל מצוקה שהם חווים ברשת ולא להסס לבקש עזרה בכל מקרה של פגיעה או תחושת פחד, אי נוחות או חוסר ביטחון בהתנהלותם ברשת".

חברת טיקטוק ישראל מסרה: "המגמה כביכול של 'יום האונס הבין-לאומי' המדווח מהווה הפרה ישירה של הנחיות הקהילה שלנו. למרות שלא ראינו ראיות למגמה זו בפלטפורמה שלנו, צוות הבטיחות שלנו נשאר ערני ויסיר כל תוכן כזה".