ברקע גל האלימות והמהומות המתמשכות בערים המעורבות קרא הבוקר (שישי) בשנית יו"ר "עוצמה יהודית", חבר הכנסת עוה"ד איתמר בן גביר, לפטר את מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי. "צריך לפטר את המפכ"ל, הוא לא שולט באירועים, לא ראוי ולא כשיר", אמר בן גביר בגל"צ והוסיף: "המשטרה מפקירה את בטחון התושבים, יורים על יהודים, והשוטרים לא יכולים להגיב".

אתמול הזהיר רנ"צ שבתאי את ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני פעילותו של בן גביר וטען כי הוא "מביא לאינתיפאדה יהודית". הדברים נאמרו במהלך ישיבה שערך נתניהו במפקדת מג"ב. בן גביר טען אתמול שהוא מותקף בגלל שקרא למפכ"ל להתפטר מוקדם יותר, בגלל "הכישלון החרוץ של המשטרה באנרכיה", לדבריו.

בן גביר התייחס לדבריו של שבתאי בגל"צ ותהה: "איך זה שהמפכ"ל החליט שאני מלהיט את הרוחות, דווקא אחרי שאני אמרתי שצריך לפטר אותו? זה לא מקרי. מה אנחנו מאפיה? הוא מנסה לסתום לי את הפה?".

בהמשך קרא חבר הכנסת לאזרחים להפגין אך לא להשתמש באלימות: "חברים, אתם יכולים להפגין וזה טוב שתפגינו, אבל לא להרים יד על אף אחד ולא לפעול בניגוד לחוק".

חבר הכנסת עומר בר לב ממפלגת "העבודה" התייחס בגל"צ לדבריו של בן גביר ואמר "ברור שהוא מלהיט את הרוחות, חלק מהמצב בו אנחנו נמצאים הוא בעקבות הפרובוקציות שלו. נתניהו איפשר את זה כי זה התאים לו".

מהמשטרה נמסר: "דברי המפכ"ל שפורסמו אמש המייחסות למפכ״ל אמירות שקושרות בין ח״כ בן גביר לאינתיפאדה, הוצאו מהקשרם. המפכ"ל ציין שעל נבחרי הציבור לנהוג באחריות ולקרוא להרגעת הרוחות. כל ניסיון להפוך את המפכ"ל לצד במגרש הפוליטי משולל כל יסוד, ובכלל זה נסיון ליחס אשמה לנבחרי ציבור בפתיחת המהומות. המפכ״ל קורא לכולם לפעול להשבת הסדר והרגעת הרוחות".