חוקרי האוניברסיטה העברית העבירו היום (שבת) למל"ל ניתוח על התפשטות הקורונה. בדוח נכתב כי "מתפשט בישראל גל הדבקה ממשי ובלימה של הגל תחייב נקיטת צעדים משמעותיים". עוד נכתב כי "נראית התחלה של עלייה גם בתחלואה הקשה, אך אין מספיק מידע להערכת הסיכון בהיקף התחלואה הקשה בגל זה". 

בהודעה נמסר כי ללא שינוי באופן ההתנהגות הכולל הקפדה על מסכות ותו ירוק מרוכך - יהיה קשה למנוע הגעה לכ-1000 נדבקים יומיים בתוך כשבועיים. 

החוקרים אמרו כי מספר הנדבקים ממשיך לעלות וניכרת התפשטות של ההדבקה והתייצבות על זמני הכפלה של כשבוע. עם זאת, טרם נצפית השפעה של החזרת חובת חבישת המסכות בחללים סגורים. כמו כן, ניכר כי יעילות החיסון במניעת הדבקה בווריאנט הדלתא מופחתת והיא כ-60% - 80%. 

עם זאת, נמסר מהחוקרים כי העליה בתחלואה קשה ובינונית איטית משמעותית, ולא ניתן עדיין להעריך עד כמה גל ההדבקה הנוכחי יוביל לתחלואה. למרות הסתייגות זו, החוקרים ציינו כי מקדם ההדבקה שמוערך על ידי התחלואה הבינונית והקשה עוקב אחרי ההדבקה, בעיכוב של חמישה ימים.

עוד נמסר כי המתנה ללא שינוי בשלב זה תחייב נקיטת צעדים יותר קשים בהמשך להשגת אפקט דומה. החוקרים ציינו כי אין מספיק מידע בשלב זה לגבי ההשפעה של התחלואה, ואמרו כי כדאי למקד מאמצים במניעת הדבקה אצל אוכלוסיה פגיעה, בייחוד בבתי חולים ובתי אבות.

היום דווח בחדשות 12 כי במסגרת ניתור מי שפכים של משרד הבריאות, שמעיד האם יש תחלואה סמויה בחלק מערי המדינה, התגלה כי הווריאנט ההודי החל להתפשט במודיעין, בנימינה, גבעת עדה והוד השרון.  

בתוך כך, דווח בחדשות 12 כי במעבדה המרכזית לנגיפים במשרד הבריאות ערכו במסגרת בדיקה של יעילות החיסון מול ווריאנט הדלתא ומצאו כי יש ירידה של עד כעשרה אחוזים ביעילות. עם זאת, בדיקה זאת נערכה בתנאי מעבדה, לכן עדיין יש יעילות מסוימת בהגנה מול ווריאנט הדלתא.