בתום מרדף נרחב, עצרו הבוקר (חמישי) לוחמי צה"ל את שני החשודים שחצו במהלך הלילה משטח לבנון לשטח ישראל. החשודים נעצרו בסמוך לגדר ותוחקרו בשטח.

מוקדם יותר, כאמור, זיהו תצפיות צה"ל שני חשודים שחצו משטח לבנון לאזור היישוב דובב שבשטח ישראל. מצה"ל טרם תפיסתם נמסר כי "הכוחות מנהלים מרדף אחר שני החשודים ופועלים בכלל האמצעים על מנת לעצור אותם ומבצעים בידוד של מרחב הימצאות החשודים שכולל פריסת כוחות וחסימת צירים". התושבים בשני יישובים סמוכים לאזור המבודד הונחו תחילה להישאר בבתיהם אך התבקשו לאחר מספר שעות לשוב לשגרה.

בתחילת חודש יוני ביצע צה"ל  סריקות אחר שני חשודים שחצו את הגבול משטח לבנון לישראל. צה"ל אישר כי לא מדובר בפעילות חבלנית  והתושבים ביישובים הסמוכים הונחו לחזור לשגרה.

במאי סיכלו לוחמי צה"ל ניסיון פיגוע סמוך לגדר הגבול, לאחר שזיהו מספר חשודים חופרים באדמה וחותכים את גדר הגבול בין לבנון לישראל. הלוחמים הגיבו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר רגלי החשודים, שבעקבותיו הם נמלטו בחזרה לשטח לבנון.

מצה"ל נמסר כי "מתחקיר ראשוני של האירוע ומסריקות במרחב עלה כי החשודים פעלו בצורה מאורגנת, השאירו במרחב הגדר פריטים החשודים כמטענים והתנהלו באופן המעיד כי הייתה בכוונתם לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע במרחב היישוב מטולה".