לאחר שהבנקים ברשות הפלסטינית סירבו להעביר את הכספים לפקידים ברצועת עזה באמצעות המנגנון החדש שהוצע על ידי ישראל, נראה היה כי אחת האפשרויות שעומדות על הפרק היא העברת הכסף במזוודות לרצועה, כפי שהיה נהוג בעבר.

ואולם, גורמים ביטחוניים אמרו היום (ראשון) למעריב כי עדיין נבדקות אלטרנטיבות שונות להעברה באמצעות הבנקים, אך אופציית המזוודות היא לא אחת מהן. עוד ציינו הגורמים כי לא התקיימה פגישה או התייעצות בנושא עדיין.

מלשכת ראש הממשלה נמסר היום בהקשר זה, כי "כפי שפורסם באופן רשמי, המענק הקטארי לנזקקים ברצועת עזה הוסדר ע"י מנגנון בשיתוף עם האו"ם, כאשר המענק מועבר בתלושים ולא במזוודות עם כסף מזומן כפי שקרה בעבר. בנוגע לחלק השלישי במענק, נבחנות אלטרנטיבות שונות על ידי מערכת הביטחון. 

"לכשיימצא מתווה ראוי שמבטיח שהכסף לא יגיע לפעילות טרור, הוא יוצג על ידי שר הביטחון לראש הממשלה. המתווה הקודם לא יחזור על עצמו. ראש הממשלה יגבש עמדה לאחר שיוצגו לו האפשרויות השונות".

כידוע, הכסף הקטארי משמש לשלוש מטרות. הראשונה היא הדלק שהקטארים קונים ומועבר לרצועת עזה על ידי ישראל, השנייה היא כספי הסיוע למשפחות עזתיות, והסוגייה השלישית, שעדיין לא נפתרה, היא כספי הפקידים. 

לאחר פגישת שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נראה היה שסוגיית הכספים המועברים לפקידים ברצועה נפתרה, אך התנגדות הבנקים הפלסטינים למהלך החזירה אותה לסדר היום.