על פי תחזיות של מדענים, עונת הגשמים צפויה להתקצר והשריפות ברחבי הארץ ילכו ויתרבו. בעקבות כך, הוועדה לביטחון פנים של הכנסת קיימה דיון על היערכות הרשויות לקראת החורף. יושבת ראש הוועדה, חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) שוחחה על כך אחר הצהריים (ראשון) עם ענת דוידוב, בתוכניתה "איפה הכסף?" ב-103FM, והגיבה על הדברים. 

"אנחנו נמצאים באירוע מורכב מבחינת האקלים", אמרה ח"כ בן ארי בפתח דבריה. "חודש נובמבר תמיד היה חודש חורפי, אבל אנחנו נמצאים בסוף שבוע עם מזג אוויר קשה ושריפות מדי יום", הוסיפה. 

בהמשך, שיתפה כי בעקבות המצב היא נמצאת בקשר רצוף עם הגופים הרלוונטיים על מנת לדאוג שאירועי השריפות לא ייצאו משליטה. "אני בקשר עם משרד האנרגיה, שאחראי על רשות המים, ומתכוונת לטפל בזה בתוך שבוע-שבועיים", אמרה. "אם לא, אם לא אקבל מנציג המשרד פתרון לבעיה, אערב את השרה", הוסיפה. 

עוד טענה חברת הכנסת בן ארי כי מערך הכבאות ערוך לטיפול באירועים מסוג זה. "גם מבחינת הכשירות וגם מבחינת ההיערכות של הלוחמים", קבעה. "בוודאי שתמיד צריך יותר עזרה ויותר תקציבים - ועל זה אנחנו עובדים, אבל בתוכנית הממשלתית יש הקמה של 12 תחנות כיבוי במגזר הערבי. מעבר להקמת תחנות, צריך להמשיך להכשיר את מכבי האש ולתת להם את הכלים לחזות את האירוע לפני שמגיעים לאסון", הוסיפה. 

לסיכום אמרה: "אני לא מאמינה שאם יהיו את התקנים, לא נמצא את האנשים המוכשרים לדבר. אני אופטימית ומתכוונת לטפל בעניין".

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני / 103FM