כרמית מימון, אחותה של נטלי אוקנין, שוחחה היום (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103fm ושיתפה בהתרגשות של המשפחה על חזרת אחותה וגיסה ממעצר בטורקיה. האחות הגדולה סיפרה על ההתרגשות העצומה בקרב המשפחה בשעות האחרונות: "הם בסדר, קצת מבולבלים אבל מאוד נרגשים ושמחים בעיקר. התחושות קצת כבדות, אבל אנחנו אחרי והם בבית וזה מה שחשוב".

"הם לא מדברים עדיין על מה שקרה. הם בעיקרו סיפרו שלא הבינו על מה נתפסו ומה הם עשו. הם אומרים שכולם מצלמים ומצטלמים ולכן הם היו מופתעים. אמרנו להם שראינו שהם מאוד שמחים ונראים מאושרים והופתענו, בעיקר שלא ידענו שנעצרו. פחדנו כי חשבנו שהנורא מכל קרה וברוך השם זה נגמר רק בזה", הוסיפה כרמית. 

לאחר מכן, היא שחזרה את הרגעים בהם התבשרו על שחרור בני הזוג: "לא זוכרת שעה מדויקת, אמרו שיש התפתחויות ושנהיה רגועים כי ישאירו אותנו מעודכנים. אני בלי שינה כבר מאתמול, בשמונה ימים האחרונים ישנתי אולי שלוש שעות בגלל לחץ".

בתשובה לשאלה האם יש במשפחה כעס על הטורקים השיבה האחות: "לא נכנסים לכעס. מתעסקים רק בזה שהם פה איתנו. אנחנו לא שואלים למה, אנחנו אנשים מאמינים והאמנו שהם יחזרו הביתה".

בשלב מסוים נשאלה כרמית האם הם פחדו שהעצורים יתקעו בטורקיה לתקופה ארוכה: "היה פחד. אפילו חרדה גדולה של המשפחה, אבל שמרנו על אופטימיות. עשינו כל מה שאנחנו יכולים עם כל הגורמים, הממשלה שקיבלנו מהם מענה מדהים. אין מילים, אני יכולה להגיד שהם לא עזבו אותנו לרגע. אם זה ראש הממשלה בנט, ואם זה שר החוץ יאיר לפיד ואפילו קיבלנו שיחות מהנשיא הרצוג".

לסיום, היא ביקשה למסור תודה לעם ישראל שהתפלל לשחרורם של בני הזוג: אנחנו עם חזק ואנחנו עם מגובש, במקומות האלה במצבים כאלה קשים ומפחידים עם חוסר ודאות אנחנו מגלים שיש עם שלם וצבא שלם שתמך ועטף אותנו כולם. אנשים שאנחנו לא מכירים הגיעו אלינו, אני רק רוצה להגיד תודה לכולם".

"לאף אחד אין מושג איך שחררו את הזוג אוקנין, ומי שיידע לא יספר"

ראובן דיין, בן דודה של נטלי אוקנין שחזרה הבוקר לביתה לאחר שנעצרה בטורקיה עם בעלה מורדי, שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר בהתרגשות על חזרתם של בני הזוג. "הם מאוד מרוגשים ומנסים לעכל את זה שהם בארץ. לא היה להם קל שם, הם שהו שם בתנאי שטח, בלי מקלחת ובלי תנאים מינימליים".

בפתח דבריו ביקש להודות דיין "לבורא עולם, הקדוש ברוך. הוא עשה לנו נס גדול, היו המון שליחים טובים מהממשל, אתם, אתה וינון. כולנו שליחים של השם. אנחנו מודים לכל מי שעזר ותמך, אם זה ראשות הממשלה, משרד החוץ, הנשיא. באמת תמכו ודאגו כולם, מכל קצה הפוליטיקה מקצה לקצה. מי כמוכם יודעים יצרו איתי קשר אנשים שדאגתם שיצרו איתי קשר. אני מודה על התמיכה של כולם".

כשנשאל האם הוא יודע מה גרם לשינוי הדרמטי בממשל הטורקי שהוביל לשחרורם של השניים, הודה: "אין לאף אחד מושג עדיין, לא יודעים ואני מאמין שמי שיידע לא ירצה לספר, אני אישית לא יודע".

בני הזוג אוקנין לאחר חזרתם לישראל (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
בני הזוג אוקנין לאחר חזרתם לישראל (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

הוא הוסיף וסיפר כי הזוג אוקנין "מאוד מרוגשים, צריכים לעכל את זה שהם בארץ. לא היה קל שם, תנאי שטח כמו שאומרים. בלי מקלחת, בלי אופציה לדברים מינימליים. הם היו עם המון אמונה. התפללו המון. ברוך השם אנחנו אחרי זה. כרגע אני מודה שהתסריט הכי ורוד שלי היה כמה חודשים טובים. העיקר שאנחנו אחרי זה". 

כשנשאל אם בני הזוג ספגו אלימות ענה: "לא, לא. רחוק מזה, ברוך השם הם היו עם המון אמונה. התפללו המון. ברוך השם היו הרבה שליחים למקום, המון עזרה וסיעתא דשמיא".

משפחת אוקנין (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
משפחת אוקנין (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

כספית תהה בתגובה: "שמעתי שהיה קשה לה להגיד ראש הממשלה בנט והיה לה קשה להוציא את השם לפיד מהפה. היא לא מאנשיהם, אנחנו יודעים שהיא ביביסטית וזה לא משנה דבר. כל ישראל אחים. אני מדבר על הקטע של בורא עולם, הוא גם עצר אותם, אני לא מאמין שהוא אחראי לזה אבל ברמה האנושית מן הראוי באירוע כזה להגיד תודה למי שעבדו?". 

על כך השיב דיין: "קודם כל נתחיל בזה כיהודי מאמין אנחנו מאמינים שאנחנו מברכים העל הרעה כשם שמברכים על הטובה. הקב"ה לא עובד אצלנו, אנחנו עובדים אצלו. גם גאוני וצדיקי הדור מיוסף הצדיק שישב בכלא ועוד עשרות סיפורים מהמקרא ומהתורה, אנחנו מאמינים שכל מה שקורה יש רק אחד שמסדר את הדברים בעולם. אנחנו לא מבינים חשבונות שמיים, אולי הוא החליט שעם ישראל צריך להתאחד כרגע והם היו נציגים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm