שר המשפטים גדעון סער התראיין הערב (שבת) לחדשות 13, והתייחס לחילוקי הדעות בקבינט הקורונה בינו לבין ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא מתווה החינוך והלימודים בזום. סער אמר: "אמרתי לראש הממשלה שאפשר לעשות את המהלך הזה בהשכלה הגבוהה, הרבה יותר מאשר בבתי הספר".

בפתח דבריו התייחס סער לכך שהצביע נגד המתווה בישיבת הקבינט: "עמדתי הייתה שונה, הצבעתי נגד מתווה החינוך כי חשבתי שלא נכון בנתונים הנוכחים לפגוע בשגרת הלימודים של התלמידים. אני רואה בזה ערך רב. אני חושב שההחלטה של הממשלה הנוכחית להתחיל את שנת הלימודים, בנתונים שהיו קשים יותר, הייתה החלטה אסטרטגית הכי נכונה שיכולה להיות. אבל היינו במיעוט, וכחבר ממשלה אני מחויב להחלטות גם כאשר עמדתי לא מתקבלת".

"אני תמיד מאזן בין שיקולים שונים. עמדתי הייתה שונה, הרוב חשב אחרת. אין בדמוקרטיה דרך אחרת אלא להיאבק בעמדך ולהצביע לפי עמדתך ולכבד את החלטת הרוב. מה שקורה בכנסת הוא שיש דעות שונות של חברים ממפלגות שונות. אני כחבר ממשלה וגם שרת החינוך, חייבים לתת גיבוי להחלטה שהתקבלה גם אם התנגדנו, וגם אם אנחנו חושבים שהיא לא נכונה".

נעשה צעד בדיאלוג בין הממשלה לוועדה שהורידו את הערים הכתומות בבתי הספר היסודיים בלימודי הזום. כבר הלכו לפשרה מסוימת ואני שמח על כך, כי אני חושב שהדבר יותר קריטי בבתי הספר היסודיים, כי יש השפעה על העבודה של ההורים", הוסיף.

בנט על חיסון ילדים לקורונה (צילום: לע"מ)

לאחר מכן, נשאל תמך בשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בכך שאין חיסונים בבתי הספר והשיב: "זה פשוט שקר. יש חיסונים בבתי הספר. היום יש חיסונים בבתי הספר באמצעות אחיות, קודם היו באמצעות ניידות. יש חיסונים בבתי הספר, אולי אני אחזור על זה עוד פעם, יש חיסונים. לא רק שמתקיימים חיסונים, אלא ביום שני האחרון הייתה ישיבה של ראש הממשלה עם הנהלת משרד החינוך ושרת החינוך איך לקדם את החיסונים בבתי הספר. לכן זאת תעשייה של פייק ניוז ושקרים".

בהמשך, התייחס לפיטורי מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק: "אני בכלל לא מתייחס אליו. הוא לא בתפקיד, לא היה ראוי להיות בתפקיד. הוא הוכיח במעשיו שלא היה מלכתחילה להיות ראוי להיות מנכל משרד החינוך".

שר המשפטים נשאל האם הצעתו לשלם 1000 שקלים לכל הורה שמחסן את ילדיו הוא בעצם כישלון של ממשלה בהעברת המסר, וענה: "אחרי שנתיים של מאבק בקורונה, יש גם עייפות בציבור, כולנו מבינים את זה. ההחלטות הן החלטות של הצוותים הרפואיים, מי שמחליט לחסן אלה גורמי המקצוע ולא הגורמים הפוליטיים, אנחנו נותנים להם גיבוי. ואם אנחנו יודעים שזה חומת המגן לציבור כולו, אנחנו צריכים להמליץ על זה. אני פונה להורים לכו וחסנו את הילדים, זאת ההחלטה הנכונה מבחינת הבריאות שלהם".

על ההחלטה להכניס מחוסנים שהיו במגע עם חולה באומיקרון לבידוד השיב: "מכיוון שאנחנו יודעים היום שגם אנשים מחוסנים נדבקים באומיקרון, אבל וזה אבל משמעותי, ההסתברות למחלה קשה של האדם המחוסן היא פחותה לאין שיעור מאדם לא מחוסן, לכן זאת הגנה מפני מחלה קשה ומוות, לכן חשוב, לכו להתחסן".

חיסוני ילדים נגד הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
חיסוני ילדים נגד הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

בסיום, נשאל האם בקרוב נראה יועצת משפטית לממשלה: "אני הצעתי שלושה מועמדים ראויים. אני לא אסתיר שיש אחת שהיא מועדפת והטובה ביותר לדעתי. אני חושב שגם במדינת ישראל אחרי 74 שנה הגיע הזמן שתהיה גם יועמ"ש אישה, יש לנו משפטניות מצוינות. אך ההמלצה עליה היא לא בגלל שהיא אישה, אלא בגלל שאני מאמין בכישוריה והחלטותיה. כרגע הוועדה עובדת, נמתין לסיום עבודה, זה ייקח מעל חודש, ויחזור להחלטת ממשלה".

כאמור, קבינט הקורונה אישר ביום חמישי האחרון במשאל טלפוני שורת הגבלות חדשות במערכת החינוך במאמץ לבלום את העלייה בתחלואה וכן את התפשטות וריאנט אומיקרון. התקנות החדשות ייכנסו לתוקף ביום שני, בכפוף לאישור ועדת החינוך של הכנסת. עם זאת, מתווה "הכיתה הירוקה" החדש, המעודכן לזן האומיקרון, כבר אושר ויוחל על כלל בתי הספר.