בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הבוקר (רביעי) את מעצרם של ארבעת החשודים בהתעללות בחוסים עם מוגבלויות במעון בראש העין, כאשר מעצרו של אחד החשודים הוארך בשמונה ימים ומעצרם של השלושה הנוספים הוארך בשישה ימים. עורכת הדין גלית קרנר, מומחית לרשלנות רפואית וביטוח אשר מייצגת נפגע אלימות במעון אלאור, ביקשה להגיב לדברים בתוכניתם של פרופ' אריה אלדד ובן כספית ב-103FM ואמרה בזעם: "צריכים פיקוח נשכני".

"אנחנו בעצם מלינים כבר הרבה זמן, צוות ההורים שאותם אני מייצגת שילדיהם חוסים במעונות שבפיקוח משרד הרווחה, כנגד היעדר טיפול והיעדר היכולת שלהם להיכנס ולבקר את ילדיהם", אמרה עורכת הדין בפתח הראיון. "פנינו בבקשות חוזרות ונשנות להגברת הפיקוח אל מול הרווחה, לא נעננו בכלום, הם הגורם המממן והם עושים ככל שהם רוצים. גם כשמגיע מפקח, השומר מתקשר למנהל ורק כשהוא נכנס חלק מהחוסים בתפקוד גבוה אומרים 'שמענו שמישהו מגיע, הנה הם מוציאים את העציצים מפלסטיק ומפסיקים להרביץ'".

"יש כאן הכל על ניהול קלוקל", המשיכה קרנר. "חלק גדול מההורים עייפים, פנו בתלונות למשטרה וגם היא מתנהלת בעצלתיים. אחת האימהות אמרה שגורמים להם להרגיש כפושעים. ההורים הם בעצם כלים בידיים של מנהלי ההוסטלים. אנחנו פונים לרווחה, צריכים פיקוח נשכני - עד שלא יפגעו להוסטלים בכיס בגין כל תלונה, שקיפות לא תהיה כאן. זה ברור שזה לא רק המקום הזה, האירוע מחייב בדיקה של כלל המוסדות". 

לסיום הוסיפה בכעס: "אין כזה דבר שולי החברה, כולנו בני אדם, אף אחד לא יודע מה יבוא בגורלו ולאן הוא ובני ביתו יכולים להגיע. יש הרבה דברים שצריכים לעשות, איפה בתי המשפט? יש כאן שינוי כלל מערכתי שכולם צריכים לעבור, מה שהיה לא יהיה, ההורים האלה לא ישתקו. מישהו צריך להתעורר. למה בתשע בערב הורה לא יכול להיכנס לראות את הילד שלו? אתם מבינים כמה זה מסוכן? אף אחד לא רואה. אין אלטרנטיבה בקהילה להורים האלה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm