סגן שרת הכלכלה והתעשיה חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ התארח בסמינר ציונות ויהדות בירושלים, ובמהלך שיח שהתקיים עם התלמידים בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר תלמיד י"ב בשם רז, לדברי גולן, כי אם הפלסטינים "יעשו בעיות - ניתן להם בראש, ואם ישבו בשקט - יקבלו יחס טוב". בתגובה לכך אמר גולן כי "רז מסוכן לביטחון ישראל".

בתגובה לדבריו של גולן אמר התלמיד: "לדעתי אתה עוכר ישראל ולא ראוי שאשב כאן ואשמע אותך". 

התגובות נגד דבריו של סגן השר לא איחרו לבוא: יו"ר מפלגת נעם (הציונות הדתית), ח"כ אבי מעוז, אמר בתגובה לדבריו של גולן: "סגן השר יאיר גולן, מזהה התהליכים ממשיך בהסתה נגד כל אדם שלא חושב כמותו. אחרי שזיהה תהליכים בחברה שהזכירו לו את גרמניה הנאצית, ואחרי שהסית נגד ציבור המתיישבים ביו"ש, כעת מצא גולן את הסכנה הבאה לביטחון המדינה: תלמיד בי"ס שרק הביע דעה אחרת משלו. יש רק דבר אחד שחברי הממשלה מצטיינים בו, והוא - כפיית דעתם, דעת המיעוט, על הרוב השפוי".

מעיריית נשר נמסר בתגובה כי "העירייה מגנה את אמירתו של חה"כ יאיר גולן כלפי תלמיד בית הספר ובשיחה שהתקיימה עמו דרשה את התנצלותו על אמירה מקוממת זו. במסגרת סמינר שיזם בית הספר לתלמידים המתגייסים לצה"ל יצאו תלמידי בית הספר התיכון העירוני לטיול בירושלים המחבר את הישראליות לשורשים היהודיים, שואה, אזרחות וציונות. תלמידי בית הספר נפגשו עם חברי הכנסת יאיר גולן ממרצ ואופיר סופר מהציונות הדתית. במהלך שיח שהתקיים עם התלמידים התבטא חה"כ יאיר גולן באופן בלתי ראוי ומבזה כלפי תלמיד בית הספר. בשיחה שהתקיימה היום עם חבר הכנסת נאמר לו שמערכת החינוך בעיר מצפה ממנו לקחת אחריות על אמירתו האומללה ולהתנצל עליה באופן שאינו משתמע לשתי פנים".

עוד נמסר, כי "העיר נשר מאז ומעולם ידעה להכיל את ריבוי הדעות במדינת ישראל כל עוד הם אינם שוללים את קיום המדינה, ולראיה - אחוז המתגייסים לצה"ל בעיר נשר הוא מהגבוהים במדינת ישראל. אנו משקיעים משאבים רבים בחינוך לערכים ולגיוס לצה"ל ומאמינים ביכולתם של בני הנוער שלנו לבחור את דעותיהם ובחירותיהם האישיות".