אירופה במלחמה: רוסיה פלשה הבוקר לאוקראינה במסגרת "מבצע צבאי מיוחד" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה ופתחה במתקפה כללית על המדינה. לאחר גינויים רבים ממדינות המערב, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם היום (חמישי) בבית הלבן, ותקף את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "הוא בחר במלחמה וכעת יישא בתוצאות". ביידן המשיך והצהיר כיי יטיל סנקציות חמורות על רוסיה: "הן יהיו הרסניות לכלכלה".

ביידן הודיע כי ארה"ב תטיל סנקציות על ארבעה מהבנקים הגודלים ברוסיה, בנוסף לשני מוסדות פיננסיים שהוטלו עליהם סנקציות מוקדם יותר השבוע. הוא אמר כי "כל נכס שיש להם בארה"ב יוקפא". הנשיא הוסיף כי גם בעלות בריתה במערב יטילו מגבלות דומות בקרוב, ובכך "יבטלו יותר ממחצית מייבוא ההיי-טק והטכנולוגיה של רוסיה אשר יגרום לפגיעה מכרעת ביכולות הצבאיות שלה".

"הבורסה הרוסית צנחה", אמר ביידן. "נטיל סנקציות על הנכסים של הבנקים הרוסיים בארה"ב, וכך גם על ארבעת הבנקים הגדולים של רוסיה. ביניהם, גם בנק VTB שלו נכסים בשווי 250 מיליארד דולר על אדמת ארה"ב. נטיל גם סנקציות על האליטה הרוסית ונגד המיליארדרים המושחתים. נקצץ את הייצוא הטכנולוגי של רוסיה ובכך תפגע מאוד היכולת שלהם להפוך למדינה מודרנית וכלל זה תוכנית החלל שלהם", הוסיף.

בהמשך, פנה לתקוף את הפעולה הצבאית על אדמת אוקראינה ואמר כי "הצבא הרוסי החל במתקפה ללא שום הצדקה. פוטין הודיע על כך כבר חודשים מראש, הוא שלח 175 אלף חיילים, תחמושת ובתי חולים צבאיים לקרבת הגבול. הוא דחה הצעות מצד ארה"ב וסירב להתחייס לכך על מנת להימנע מדו-שיח. במשך שבועות הזהרנו שכך יהיה המצב, והוא התרחש כפי שאמרנו".

"ראינו במוסקבה הצגות וטענות מגוכחות על כך שאוקראינה תתקוף ותשתמש בנשק כימי ללא שום הוכחה. פוטין מנסה כעת ליצור שתי רפובליקות על אדמת אוקראינה. פוטין הכריז מלחמה ותוך רגעים ספורים החל לתקוף מהאוויר ומהיבשה באמצעות טנקים".

הנשיא האמריקאי הצהיר כי נאט"ו תכנס ביום שישי פסגה בהשתתפות מנהיגי 30 המדינות על מנת למפות את הצעדים הבאים. עם זאת, הדגיש כי "כוחות אמריקאים לא יגיעו לאירופה על מנת להילחם על אדמת אוקראינה, אלא על מנת להגן על בעלות הברית של נאט"ו באזור. ביידן גם גינה את מה שהוא כינה כ"מתקפה בלתי צודקת" על אוקראינה והאשים את פוטין "במלחמה מתוכננת שתביא לאובדן חיים וסבל אנושי".

ביידן הוסיף: "דיברתי עם זלנסקי והבטחתי לו שארה"ב תשמור על אוקראינה. ההיסטוריה מראה כי בסופו של דבר, פעולות מסוג זה, כמו של הרוסים, אינן נוחלות הצלחה ומגיעות למבוי סתום. לאוקראינה 30 שנות עצמאות, והם לא מוכנים לוותר על המדינה שלהם. זה יום מסוכן לאירופה כולה, עכשיו כל העולם רואה בבירור שפוטין ובנות בריתו הפושעות אף פעם לא התכוונתו לשלום וביטחון. האגרסיביות של פוטין נגד אוקראינה תעלה לרוסיה בצורה חמורה".