מלחמת רוסיה-אוקראינה: בצל היום ה-22 לפלישה הרוסית לאוקראינה נמשכים הדיווחים על תקיפות קשות של הצבא הרוסי באזורים נרחבים במדינה. זאת, לאחר שאתמול דווח כי בניין התיאטרון במריופול הופצץ, בעת ששהו בו אלף בני אדם שתפסו מחסה. בעקבות כך, אתר CNN דיווח היום (חמישי) כי סלובקיה תספק לאוקראינה מערכות הגנה אווירית רוסיות מסוג S-300. 

על פי הדיווח, סלובקיה הסכימה מראש לספק לאוקראינה מערכות הגנה אווירית על מנת לסייע לה במתקפות הרוסיות. שר ההגנה הסלובקי הצהיר כי מדינתו בהחלט מוכנה לספק לאוקראינה את מערת ההגנה האווירית המתקדמת. לפי מקורות המעורים בנושא, ארה"ב ונאט"ו עדיין מתחבטות בשאלה כיצד למלא את יכולות ההגנה האווירית של סלובקיה, לאחר שהמכירה תצא לפועל. בתוך כך, לאחר הדרישה של סלובקיה, כי מערכות ההגנה האווירית שיימכרו לאוקראינה, יוחלפו באחרות, גורמים אמריקאים מסרו כי ארה"ב תקיים משא ומתן לגבי רכישה של מערכת הפטריוט. גרמניה והולנד כבר הודיעו שהן יישלחו לסלובקיה מערכות פטריוט. 

חבר המפלגה הרפובליקנית ובין הבכירים בוועדת החוץ של בית הנבחרים ,מייקל מק'קול, רמז ביום רביעי האחרון בפומבי, כי ארה"ב התקדמה במשא ומתן, על מנת לספק לאוקראינה מערכות מסוג S-300. מ'קקול אמר כי "ישנן מערכות אחרות שכבר סופקו ופועלות ביעילות נגד ההתקפות הרוסיות".

בתוך כך, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר כי "לבקשת זלנסקי, אנו עוזרים לאוקראינה לרכוש מערכות נ"מ ארוכות טווח ותחמושת נוספת", זאת לאחר שפרסם כי מדינתו תשלח לאוקראינה, סיוע צבאי בשווי של 800 מיליון דולר. ברשת CNN מסרו כי מערכות הגנה האווירית מתקופת ברית המועצות, כמו ה-SA8, כבר נשלחו לאוקראינה.